۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸

مسئول کارگروه قرآن آذربایجان‌غربی:

اطلس جامع موسسات قرآنی آذربایجان غربی تدوین شود

اطلس جامع موسسات قرآنی آذربایجان غربی تدوین شود

ارومیه – مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان‌غربی تدوین اطلس جامع موسسات قرآنی استان را گامی اساسی در جهت توزیع عادلانه بودجه این بخش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد وکیلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی با بیان اینکه ساماندهی موسسات قرآنی در کنار تدوین اطلس جامع می تواند موجب حمایت و تقویت فعالیت های قرآنی مراکز مردم نهاد ساز و کاری مشخص برای پیگیری امور قرآنی باشد افزود: مسئولان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ موسسه قرآنی با مجوز تبلیغات اسلامی و ۵۸ موسسه قرآنی با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان عنوان کرد: با وجود فعالیت بیش از ۲۰۰ موسسه قرآنی فعالیت های این بخش چشمگیر نبوده وقابل توجه نیست.

وکیلی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از موسسات قرآنی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی غیرفعال هستند گفت: متاسفانه موسسات قرآنی استان دارای مشکلات مالی بسیاری بوده و از کمبود شدید بودجه رنج می‌برند و به همین دلیل تصمیم بر فعالیت موسسات قرآنی در مساجد گرفته شده تا این موسسات متحمل بار مالی چندانی نشوند.

وی با بیان اینکه در ارومیه ۸۴ موسسه قرآنی وجود دارد گفت: متاسفانه فعالیت قرآنی در سطح شهر با توجه به ازدیاد موسسه قرآنی در آن بسیار اندک بوده و باید بیش از اینها باشد علاوه بر آن نیز، کمبود فعالیت‌های قرآنی توسط موسسات قرآنی به سبب بودجه کم آنها است.

مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای جلوگیری از هدررفت بودجه موسسات قرآنی تصمیم بر ادامه فعالیت این موسسات در مساجد گرفته شده تا از صرف هزینه های گزاف توسط این موسسات جلوگیری به عمل آید.

وکیلی ادامه داد: کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن استان آذربایجان غربی باید همزمان با تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل می شد که این مهم با شش سال تأخیر در دو ماه گذشته آغاز به کارکرده است.

وکیلی اضافه کرد: تشکیل کارگروه قرآنی با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اقدامی مثبت و راه گشا است تا فعالیت های قرآنی استان را با اهداف منشور توسعه فعالیت های قرآنی همسو کرده و مانع از عملکردهای جزیره ای در این عرصه شود.

مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از سال۹۰ شورای قرآنی استان فعال شده و اکنون سه کارگروه فعال دارد افزود: این کارگروه‌ها شامل کارگروه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج قرآن و پژوهش‌های قرآنی است.

کد خبر 3718301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha