۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

کمک بیش از ۴۰۵ میلیون تومانی خیرین در طرح مفتاح الجنه

کمک بیش از ۴۰۵ میلیون تومانی خیرین در طرح مفتاح الجنه

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک بیش از ۴۰۵ میلیون تومانی افزون بر ۸۰۰ نیکوکار در اجرای طرح مفتاح الجنه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ولیئی در جمع عوامل اجرایی جشن رمضان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مراسم از عوامل اجرایی و پشتیبانی این مراسم تقدیر کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: از همه افراد سازمانی و برون سازمانی که خالصانه و خاضعانه در برگزاری این مراسم گام برداشتند تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم خداوند در دنیای عقبی همه این خدمات و زحمات را از همه عزیزان به شایستگی پذیرا باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشن رمضان با هدف ترویج و گسترش سنت حسنه و اسلامی حمایت از نیازمندان و اکرام ایتام و اطعام نیازمندان با همکاری شبکه پنج سیما به مدت ۳۰ شب در باغ موزه قصر تهران برگزار شد،افزود: به طور میانگین روزانه چهار هزار نفر از مراسم جشن رمضان بازدید داشتند که بیش از یکصد هزار نفر در این مدت در جشن رمضان شرکت کردند.

ولیئی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ غرفه از تولیدات و محصولات کارآفرینان سراسر کشور عرضه و به فروش رسید،تصریح کرد:  این اقدام با هدف آشنایی  مردم خیر  با توانایی های این افراد اجرایی شد.توجه به توانمندسازی خانواده های مورد حمایت و زمینه خروج آنان از چرخه حمایتی با ایجاد مشاغل خرد و خانگی جزء اولویت های اصلی کمیته امداد به شمار می رود و در این راستا امسال جشن رمضان با محوریت معرفی طرح ها و کارآفرینان موفق در حوزه اشتغال و خودکفایی برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: برنامه های مختلف قرآنی،فرهنگی،آموزشی،سرگرمی،غرفه حامی آرزوها برای به نمایش گذاشتن و برآوردن آرزوهای ایتام و فرزندان خانواده های محسنین، حامی یابی و غیره از برنامه های این نهاد در حاشیه برگزاری جشن رمضان بوده است.استیج فرهنگی در ایام جشن رمضان به طور متوسط در هر شب ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است که در این مدت زمان بیش از ۱۵ هزار نفر از برنامه های این استیج بهره مند شدند. . نسبت به سال گذشته  برنامه های خدمات فرهنگی ۲۱ درصد رشد،و مشاوره مذهبی ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در محل برگزاری جشن رمضان بیش از یک هزار و ۹۰۰  حامی در طرح های اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کردند که رقم این تعداد در سطح استان نیز بیش از ۱۲ هزار حامی است . تعداد حامیان در این مدت زمان به بیش از ۱۱۸ هرار نفر افزایش یافته است.

وی به ثبت نام بیش از یک هزار و ۲۱۶ حامی برای برآورده کردن آرزوهای ایتام اشاره کرد و گفت: آرزوی حدود ۵۰۰  یتیم تاکنون برآورده شده که این رقم به نسبت سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار بوده و همچنان برآورده کردن آرزوهای کودکان مورد حمایت توسط نیکوکاران ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در محل زورخانه باغ موزه قصر ،افزود: جمعی از باستانی کاران باغ موزه قصر به رسم آیین سنتی پهلوانی بانی این امر خیر شدند و برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج مراسمی را برگزار کردند که در این راستا حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری و یکی از پهلوانان حاضر در این مراسم حمایت از دو هزارو ۵۰۰ یتیم را برعهده گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین به کمک های مردم استان در روز قدس و عید فطر اشاره کرد و گفت:  مردم تهران ۳۱۳ میلیون تومان در روز قدس به مردم فلسطین و یمن کمک کردند که این رقم به نسبت سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است . در روز عید فطر نیز بیش از دو میلیارد ریال فطریه و کفارات تهرانی ها بوده که  که این رقم نیز به نسبت سال گذشته از ۲۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه  بیش از ۸۰۰ نفر از مسئولان و حامیان در اجرای طرح مفتاح الجنه حضور یافته اند، گفت: این تعداد نیکوکار با بیش از ۹۱۵  خانواده نیازمند دیدار و بیش از ۴۰۵ میلیون تومان در راستای اجرای این طرح کمک کردند که این رقم نیز به نسبت سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 3719198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha