۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰

با حضور وزیر بهداشت؛

۶۴ وب سایت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رونمایی شد

۶۴ وب سایت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رونمایی شد

مراسم رونمایی از ۶۳ وب‌سایت خبری دانشگاهی و یک وب‌سایت ستادی با حضور وزیر بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی معماری مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، در مراسم رونمایی از این وب سایت های خبری در محل وزارت بهداشت افزود: پروژه طراحی و راه‌اندازی این وب‌سایت‌ها به پایان رسیده و از این پس هر یک از روابط عمومی‌ها دارای یک‌وب‌سایت خبری حرفه‌ای بوده و به تمامی امکانات لازم در این حوزه مجهز هستند.

معماری ضعف اطلاع رسانی اخبار فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را از جمله دلایل اصلی اجرای این پروژه برشمرد و افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وضع مناسبی در حوزه اطلاع رسانی نداریم و در اکثر موارد برنامه‌ها بدون هیچ‌گونه بازتاب خبری مناسبی پایان می‌یابند.

وی افزود: عدم توجه و اهتمام مسئولان دانشگاهی به امر خطیر خبرسازی و خبررسانی، عدم وجود نیروی انسانی متخصص و خلاق آشنا به مهارت‌های رسانه‌ای و نبود ابزارهای حرفه‌ای رسانه‌ای از جمله دلایل اصلی عقب ماندگی در حوزه فعالیت‌های ذاتی روابط عمومی‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌های گذشته بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، تصریح کرد: در راستای تغییر این شرایط تصمیم گرفتیم ابتدا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به ابزارهای حرفه‌ای خبررسانی مجهز کنیم.

وی افزود: همزمان با این موضوع سعی کردیم به امر آموزش و توانمندسازی فعالان روابط عمومی بپردازیم تا از این ره‌گذر نگاه حاکم و ذهنیت مدیران متولی امور فرهنگی و دانشجویی تغییر داده و به اهمیت این حوزه توجه دهیم. به طوری که سه برنامه‌ آموزشی متمرکز و ده‌ها برنامه آموزشی غیر متمرکز تا پایان سال جهت آموزش مسؤولان روابط عمومی پیش‌بینی کرده‌ایم.

معماری ادامه داد: در ابتدا بهینه‌سازی مرحله‌ای این وب‌سایت‌ها را مورد توجه قرار دادیم ولی بعد از برآوردهای مالی دقیق، هزینه این‌چنین پروژه‌ای را بسیار زیاد و در حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردیم که هزینه بسیار هنگفتی بود که یقیناً هیچ‌ کدام از دانشگاه‌ها توان پرداخت آن‌را نداشتند. لذا اجرای این‌چنینی را متوقف کردیم.

وی گفت: در مرحله بعد به یکپارچه‌سازی همه وب‌سایت‌های خبری معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رسیدیم و پس از بررسی‌های زیرساختی و برآوردهای مالی اجرای پروژه، به این نتیجه رسیدیم که تنها راه اجرای پروژه طراحی وب‌سایت‌های خبری دانشگاه‌ها، یک‌پارچه سازی و استفاده از اتوماسیون‌های جامع گردش خبر است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: کار مطالعه چگونگی اجرا پروژه از سال گذشته آغاز شد و پس از سه‌ماه تحقیق، بررسی و کارکارشناسی، پروپوزال این پروژه نرم‌افزاری تهیه شد و پس از تأیید رسماً کلید خورد و پس از یک‌سال کار مداوم به اتمام رسید.

معماری با تأکید بر این‌که در وب‌سایت‌های طراحی شده معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از به‌روزترین و حرفه‌ای‌ترین «اتوماسیون جامع گردش خبر» موجود در کشور استفاده شده است، تصریح کرد: این سامانه قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی دارد که یقیناً تا چندین سال نیازهای خبری دانشگاه‌ها و ستاد را مرتفع خواهد کرد. این سامانه قابلیت تعریف دسترسی‌های متعددی را فراهم می‌کند و هر میزان تقاضا برای تعریف دسترسی از سوی دانشگاه‌ها داده شود، را پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این «اتوماسیون جامع گردش خبر» که متعلق به شرکت دانش‌بنیان نستوه است در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایسنا، وزارت مسکن، راه و شهرسازی، وزارت کشور و بسیاری از نهادهای دیگر استفاده می‌شود، که این خود نشان دهنده ضریب امنیتی بالای نرم افزار و امکانات متعدد و بعضاً منحصر به فرد است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، صرف‌جویی ارزی انجام شده در این پروژه را حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تلاش شد با کمترین هزینه و البته با حفظ تمام استانداردهای حرفه‌ای رسانه‌ای، پروژه را اجرا کنیم که به حمدالله این پروژه یکی از اقدامات عملی و ملموس انجام شده در راستای منویات رهبری و شعار سال است.

معماری ابراز امیدواری کرد با رونمایی این‌وب‌سایت‌ها و فعالیت منسجم و هدفمند روابط عمومی‌های معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عقب‌ماندگی‌ها و فقر مهارتی لازم در این حوزه تا یک‌سال آینده به طور کامل مرتفع شود.

کد خبر 3724017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha