۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۹

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

کمیته‌ تخصصی و آموزشی خبر در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود

کمیته‌ تخصصی و آموزشی خبر در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به پیشنهاد راه اندازی و انتخاب کمیته‌ تخصصی و آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: روابط عمومی ها از مهارت دانشجویان در عرصه خبر بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا فراهانی در مراسم راه اندازی و رونمایی از ۶۴ وب‌سایت خبری معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: این وب‌سایتها نرم افزار هستند نرم افزار به خودی خود اصالت ندارد و تنها یک ابزار است اما شما مسئولان روابط عمومی‌ها باید در راستای اطلاع رسانی شفاف و صحیح در حوزه دانشگاه، این نرم افزارها را تقویت کنید.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر عدم برخورد سیاسی در حوزه خبر و اطلاع رسانی گفت: اطلاع رسانی صحیح در دنیا این است که یک اطلاع رسانی بی‌طرفانه داشته باشیم تا بتوانیم رسالت خبر رسانی خود را به درستی انجام دهیم.

فراهانی افزود: ما یک دستگاه دولتی هستیم و ملاحظاتی داریم، اخبار و اطلاعاتی که مطرح می کنیم ممکن است بیش از جاهای دیگر، دارای حساسیت باشد و از طرفی ما نمی خواهیم در حوزه اطلاع رسانی و خبر عقیم باشیم و از همین رو باید در حوزه خبر و اطلاع رسانی در مسیری حرکت کنیم که در چارچوب اختیارات قانونی ما و شعارهای دولت تدبیر و امید باشد. 

وی افزود: این دولت ، سیاست بسته ای در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی ندارد بلکه می خواهیم میزان مشارکت دانشجویی را نیز افزایش دهیم.

معاون وزیر بهداشت خطاب به مسئولان روابط عمومی معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: شما باید نوع مشارکت دانشجویان و ارتباط و تعامل آنها را با حوزه خبر و اطلاع رسانی تقویت کنید.

فراهانی به برگزاری جشنواره نشریات که با مشارکت وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار شد اشاره کرد و گفت: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مخاطب  این جشنواره بودند و تنها ۴.۲ درصد را دانشجویان علوم پزشکی تشکیل دادند که با این حداقل مشارکت، ۲۵ درصد جوایز نشریات را دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کردند. 

وی اظهار داشت: مسئول حوزه روابط عمومی باید دانشجویان نخبه در حوزه خبر و اطلاع رسانی را شناسایی و تقویت کند و از دانش و استعداد آنها در تقویت نشریات خود کمک بگیرد. در این راه محدودیت و معذوریت های رسانه ای را به آنها گوشزد کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به پیشنهادی مبنی بر راه اندازی و انتخاب کمیته‌ای تخصصی و آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: لازم است آموزش های ضمن خدمت در حوزه اطلاع رسانی و تولید اخبار را در این کمیته فعال کنید تا  از مهارتها و توانمندی های افراد مستعد در این زمینه استفاده بهینه کرد. 

وی تاکید کرد: روسای دانشگاه ها و معاونین فرهنگی دانشگاه ها نیز باید نسبت به حوزه خبر واطلاع رسانی اشراف کافی داشته باشند و به آن اعتقاد و باور داشته باشند. البته طبیعی است که در حوزه خبر و اطلاع رسانی نگرانی هایی نیز وجود دارد و در حوزه فرهنگی و دانشجویی برخی از اطلاع رسانی می ترسند.

فراهانی افزود: مسئولان روابط عمومی معاونتها نباید در این حوزه ترس به خود راه دهند و باید درخصوص مسائل مختلف خبر تولید کنند و روی سایت دانشگاه قرار دهند.

وی اظهار داشت: نیروهای دانشجویی‏، افکار خلاقانه و مبتکرانه ای دارند که قطعا می توان با بهره گیری از دانش و ظرفیت های آنان، به خوبی در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعالیت کنیم از این رو می توان از نیروهای حرفه ای و نیمه حرفه ای دانشجویی در حوزه رسانه و اطلاع رسانی بهره مند شویم البته ما نیز حمایتهای مالی لازم را انجام می دهیم.

کد خبر 3724659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha