۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

فرماندار بیرجند:

کمبود شکر در بیرجند ازمنابع وارداتی تامین می شود/کنترل افزیش قیمت

کمبود شکر در بیرجند ازمنابع وارداتی تامین می شود/کنترل افزیش قیمت

بیرجند- فرماندار بیرجند از رفع نیاز بیرجند به شکر از طریق منابع وارداتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری ظهر چهارشنبه در کمیته تنظیم بازار شهرستان بیرجند، اظهار کرد: قیمت برخی کالاها با افزایش روبه رو بوده که باید بررسی شود.

وی خواستار کنترل و پایش منظم وضعیت بازار شد و افزود: باید گشت های بازرسی دستگاه های ذیربط مرتب در سطح بازار نظارت داشته باشند.

ناصری با اشاره به افزایش قیمت کالاهایی مانند مرغ و برنج، بیان کرد:باید در جلسات کمیته تنظیم بازار، تصمیمی اساسی گرفته شود و به مرحله اجرایی برسد.

وی خراسان جنوبی را قطب تولید مرغ دانست و اظهار کرد: ۷۰ درصد تولید مرغ، مازاد بر نیاز استان بوده و به دیگر استانها صادر می شود.

ناصری با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در دیگر استان ها نیز رخ داده است، افزود: اما خراسان جنوبی به لحاظ تولید مازاد گوشت مرغ، باید شرایط متفاوتی را داشته باشد.

قیمت ذرت و سویا کنترل شود

فرماندار بیرجند با بیان اینکه کمبود گوشت مرغ نمی تواند دلیلی بر افزایش قیمت باشد، ادامه داد: باید وزارت جهاد کشاورزی قیمت مواد اولیه مانند ذرت و سویا را کنترل کند.

وی خواستار مدیریت میزان جوجه ریزی شد و گفت: انتظار می رود نهاده هایی که بر قیمت تمام شده مرغ تاثیر دارد، کنترل شود.

ناصری با بیان اینکه همچنین برخی از مرغداران در شبکه اقتصادی فعالیت نکرده و گاها از افزایش قیمت ها اطلاعی ندارند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تمامی عرصه ها از تولید تا عرضه نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در تامین مرغ منجمد مشکلی نداریم، افزود: باید برای کنترل قیمت این قلم کالا، تدابیری اندیشیده شود.

490 تن سهمیه شکر خراسان جنوبی

فرماندار بیرجند با اشاره به کمبود شکر در استان، اظهار کرد: سهمیه خراسان جنوبی در شکر ۴۹۰ تن بوده و تاکنون ۳۰۰ تن نیز جذب شده است.

وی با بیان اینکه باید  قریب به ۲۰۰ تن دیگر برای سهمیه استان تامین شود، گفت: جهاد کشاورزی توجه جدی در راستای تخصیص باقی مانده میزان شکر داشته باشد.

ناصری با اشاره به نیاز برخی از واحد های تولیدی بیرجند به شکر، افزود: امیدواریم بتوانیم نیاز این واحد ها از منابع وارداتی تامین کنیم.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی مربا هم اکنون با کمبود شکر مواجه است، اظهار کرد: اگرچه نیاز این واحد را به طور مقطعی رفع کردیم، اما نیازمند پشتیبان محکمی برای تامین شکر هستیم.

برپایی نمایشگاه پاییزه در استان

فرماندار بیرجند با اشاره به برپایی همه ساله نمایشگاه پاییزه در بیرجند، بیان داشت: این نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری نیز برپا می شود.

وی ادامه داد: امید است تورم کالای اساسی بازار در این نمایشگاه جبران شود و نارضایتی ها نیز از بین برود.

ناصری اظهار کرد: امیدواریم افزایش قیمت های کنونی مقطعی باشد وضعیت بازار به شرایط مطلوبی برسد.

کد خبر 3725718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha