۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۱

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان:

مخالف حذف یا جابجایی دانشکده های پیراپزشکی آرادان هستیم

مخالف حذف یا جابجایی دانشکده های پیراپزشکی آرادان هستیم

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان با تاکید بر اینکه دانشکده های پیراپزشکی آرادان تغییر نخواهد کرد و باید رشته های جدید نیز به آن اضافه شود، گفت: مخالف هرگونه حذف و جابجایی این رشته ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل پیرامون دانشکده پیراپزشکی آرادان به میزبانی این دانشکده، ضمن بیان اینکه رشته های این دانشکده پنج سال است در آن استقرار دارد، ابراز داشت: در حال حاضر با جابجایی رشته های این دانشکده امکانات و رشته جدید فراهم  نیست لذا عملا آسیب جدی به آرادان وارد می شود که انتقاداتی زیادی را در این خصوص فراهم آورده است.

وی افزود: بنده و همکاران ما در مجموعه شهرستان نسبت به این مسائل انتقاد جدی داریم چرا که نباید تصمیمی گرفت تا مردم در آن متضرر شوند.

انحلال دانشکده پزشکی آرادان هرگز

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتراض به رشد نامناسب و ناعادلانه رشته های پزشکی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: باید همه دانشکده های استان یکسان و متوازن رشد کنند و صرفا شاهد تاسیس و افزایش رشته ها مانند دندانپزشکی سمنان در مرکز استان نباشد.

کاتب با انتقاد شدید از تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیان داشت: این دانشگاه در مرکز استان مبادرت به راه اندازی رشته دندانپزشکی کرده در حالی که در دانشکده آرادان نه تنها خدمات و امکانات آموزشی ارتقاء یا اضافه نیافته است لیکن در صدد جابجایی و انحلال دانشکده پیراپزشکی آرادان هستند که ما شدیدا مخالف هرگونه تغییر در این دانشکده هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم باید دانشکده هایی فاقد ردیف بودجه ثابت در دانشکده های دیگر مانند دانشگاه آرادان ادقام شوند و رشته های پیراپزشکی سمنان و سرخه در دانشگاه آرادان تجمیع شوند.

نزدیکی به تهران ویژگی مثبت دانشکده پزشکی آرادان است

فرماندار آرادان نیز در این نشست گفت: باید از هرگونه تغییری که در رشته های پیرا پزشکی آرادان موجب نگرانی و حساسیت مردم را افزایش می دهد خودداری ورزید چرا که جمع آوری دانشکده ای که ماحصل سفر دولت به این منطقه بوده ممکن نیست.

افشار نادری افزود: نگاه به افزایش امکانات دانشکده پیرا پزشکی آرادان و حضور دانشکده و دانشجویان آن موقعیت شهرستان آرادان را تثبیت کرده و به آن اعتبار می بخشد.

وی نزدیکی دانشکده پیراپزشکی آرادان به تهران برای جذب دانشجو را از نکات مثبت این دانشکده دانست و افزود: این دانشکده پنج سال پیش با حداقل امکانات آغاز به کار کرده و در همان حداقل هم باقی مانده است لذا این کمبود امکانات شامل نیازهای آموزشی نیز می شود پس هرگونه بی توجهی به دانشکده پیراپزشکی آرادان بدبینی و بی اعتمادی شهروندان نسبت به دولت و مسئولان را فراهم می کند.

تصمیمات با تدبیر گرفته می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه مسئولان این دانشگاه حتما به درجه ای از عقل و درایت رسیده که تصمیم به تغییرات در دانشکده پیرا پزشکی آرادان گرفته اند، گفت: خوشحالیم مردم نیز در منطقه آرادان به درجه ای از بلوغ رسیده اند که مسائل تخصصی را به صورت کارشناسی در جلسات بررسی می کنند چرا که این امر در شهرستان های دیگر، بعضا با جنجال و هیجان همراه است.

مهدی شادنوش با بیان اینکه برخی مسائل با سیاست های کلان سازگاری نداشته و ناپخته اتخاذ شده اند، بیان داشت:  موضوعات  دانشگاه علوم پزشکی سمنان مانند مسائل وزارت بهداشت تخصصی و فوق تخصصی است و افرادی که آشنایی ندارند نباید به این موارد ورود پیدا کنند.

وی افزود: اعتماد مردم به دلایل سوء مدیریت ها سلب شده که ما باید سعی کنیم منافع مردم را با ضوابط ملی کنار هم قرار دهیم و از دلایل تغییر و جابجایی دانشکده های پیرا پزشکی نداشتن گروه های آموزشی و هیئت علمی و امکانات آزمایشگاهی و تعدد این دانشکده ها است به طوری که هم اکنون هشت دانشکده با سه دانشکده پیرا پزشکی، دو دانشکده بهداشت در شهرهای سمنان، سرخه، گرمسار و دامغان سبب شده انرژی برای رشد و توسعه دانشکده ها توزیع شده و حتی این رشته ها دیگر بازار کار و مشتری ندارد لذا در تلاشیم منافع مردم آرادان را با ایجاد رشته های صنایع غذایی و تغذیه تامین کنیم و رشته های بهداشت و محیط و بهداشت عمومی از آرادان جدا و به دانشکده بهداشت دامغان انتقال یابد.

کد خبر 3725889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha