۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰

امام جمعه ابهر:

نماز جمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است

نماز جمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه نماز جمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است، گفت: نماز جمعه گره گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه های اعتقادی، عملی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود: در زندگی سراسر افتخار آن حضرت دو موضوع همچون دو جریان همیشگی با پرتلاش ترین شکل در رأس موضوعات دیگر دیده می شود که هر دو در یک مسیر قرار داشته و تکمیل کننده همدیگر هستند.

وی ادامه داد: آن حضرت در وضعیتی قرار گرفت، که اسلام چهره حقیقی خود را از دست داده بود و از قرآن و اسلام جز نامی باقی نمانده بود و لذا امام صادق(ع)دو موضوعی که از کلمه طیبه «لا اله الا الله» نشات می گرفت و تحقیق عینی چنین کلمه ای که اساس اسلام ناب محمدی و علوی را تشکیل می داد نیاز به انقلاب سیاسی و نفی طاغوت ها و انقلاب فرهنگی و آموزشی برای رشد و آگاهی بخشی جامعه داشت تا با این نفی و اثبات بتواند اسلام را از زیر حجاب های جهل و غرور خود کامگان رهایی بخشد، و چهره واقعی آنها را به همگان نشان دهد.

رحیمی گفت: امام صادق(ع)با پرپایی نهضت عظیم علمی و انقلاب فرهنگی، در هر فرصتی به طاغوت زدایی پرداخت، ایشان هرگز تسلیم طاغوت های عصرش نشد، بلکه همواره با آنها در ستیز بود. آن حضرت گرچه بر ضد طاغوت های عصرش قیام مسلحانه نکرد ولی با شمشیر زبان و قلم، در هرفرصتی به جنگ آنها رفت و آنها را محکوم کرد.

امام جمعه ابهر از حضور آیت الله سید احمد خاتمی در آئین عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در شهرستان ابهر تقدیر و تشکر کرد و از عزاداران خواست برنامه شب شهادت که با حضور آیت الله خاتمی برگزار خواهد شد شرکت کنند.

رحیمی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است، گفت: نماز جمعه تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می شوند و سخن می گویند و حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد و طبق فرمایش رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، نماز جمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه  نماز جمعه گره گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه های اعتقادی، عملی و سیاسی است،  افزود: نماز جمعه منبع آشنایی مردم با جریانهای سیاسی و توطئه دشمنان است.

رحیمی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی و مبارزه با کانون های فساد و فتنه بر انگیز است، گفت: نهاد نماز جمعه دنبال حزب و جناح نیست. نهاد مردمی تابع ولایت و مسیر او مسیر قرآن و عترت است.

کد خبر 3726716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha