۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲

هفته چهارم کورس اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد/ لغو سه دور پایانی

هفته چهارم کورس اسبدوانی بندرترکمن برگزار شد/ لغو سه دور پایانی

بندرترکمن – هفته چهارم مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته چهارم این رقابت‌ها عصر جمعه ۴۰ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در پنج دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه دور آخر به دلیل بارش شدید باران در مجموعه سوارکاری شهرستان بندرترکمن، لغو شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب جیران سینا زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و مهرداد خوجملی با اسب ترنج و بنیامین جرجانی با اسب آتایار به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ترکمن سه تا هشت ساله و ۱۶ تا ۲۸ امتیازی به مسافت هزار متر بود که نورمحمد بهادر با اسب سقرقوش عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب دلبر اوچ قوئی و طاهر گوگ نژاد با اسب کیوان سرمدی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که پیمان قلرعطا با اسب بازنوش قره بلاغ موفق به کسب مقام اول شد و مهران نوبخت با اسب بالستیک و مسلم گوگ نژاد با اسب آکورا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب سیگان زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و پیمان قلرعطا با اسب عالم ناب و مهرداد خوجملی با اسب مه وش به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب قره قیز نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب نورقوش و ابوطالب چاریزاده با اسب گلناز کیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در پایان این هفته از رقابت‌ها، پیمان قلرعطا با کسب دو مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و نورمحمد بهادر موفق به کسب دو مقام نخست شد، همچنین آق اویلی بشگرد یک مقام نخست کسب کرد.

بارش شدید باران دورهای ششم، هفتم و هشتم را لغو کرد

هفته چهارم مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن ساعت ۱۴:۳۰ جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز و دورهای اول تا پنجم آن برگزار شد.

دور ششم این هفته از رقابت‌ها قرار بود ساعت ۱۸ برگزار شود که بارش شدید باران موجب شد تا مسئولان برگزاری تصمیم به لغو ادامه مسابقات بگیرند و بدین ترتیب پرونده هفته چهارم این رقابت‌ها با برگزاری پنج دور بسته شد.

مسئول برگزاری رقابت‌های اسبدوانی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دلیل بارش شدید باران، امکان برگزاری سه دور آخر وجود نداشت و بهترین تصمیم لغو مسابقات بود.

حکیم ایگدری افزود: هفته پنجم و قهرمانی مسابقات کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۱۵ مرداد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت بهتری برگزار شده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز کیفیت این مسابقات افزایش یابد.

گفتنی است؛ مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3726902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عرازمحمد نیکویی فر ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      0 0
      اززحمات مسیولان تشکر میکنم
    • مالک ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      0 0
      اینکه آقای مسیول میفرمایند سه دور آخر کنسل وپرونده هفته چهارم بسته شد به همین راحتی نیست ایشان توجه ندارند که مالکین چه هزینه ای برای آماده کردن وحمل اسب خود تا محل برگزاری مسابقه تحمل کرده اند این مجموعه تا کی میخواهد تمام هزینه هارو به دوش مالکین بیندازد الله اعلم