۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش اردبیل:

مدارس غیردولتی اردبیل فرصت جلب مشارکت‌های مردمی است

مدارس غیردولتی اردبیل فرصت جلب مشارکت‌های مردمی است

اردبیل – رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: مدارس غیردولتی می‌توانند زمینه‌ساز جلب مشارکت مردمی در بدنه آموزش‌وپرورش استان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محرم شایقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از سیاست‌های پنج‌گانه وزارت آموزش‌وپرورش است، متذکر شد: برای تحقق این مهم آموزش‌وپرورش استان برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین آن افزایش مدارس غیردولتی است تا اولیا بتوانند در امکانات مدرسه مشارکت داشته و آنچنان که تمایل دارند فرزندان خود را مشغول به تحصیل کنند.

شایقی متذکر شد: در واقع مدارس غیردولتی این امکان را فراهم می‌سازد که والدین در برنامه آموزشی مدرسه مشارکت داشته و حتی در خصوص فوق‌برنامه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: هر دانش‌آموزی که از بخش دولتی خارج شده و در مدارس غیردولتی مشغول می‌شود یک سرمایه‌گذاری و فرصت ایجاد می‌کند.

وی افزود: از سویی افزایش مدارس غیردولتی موجب کاهش تراکم دانش‌آموز در مدارس دولتی می‌شود و می‌تواند زمینه ارائه خدمات بهتر آموزشی را منجر شود.

شایقی خواستار اصلاح محدودیت ثبت نامی مدارس غیردولتی شد و افزود: در هر کلاس مدارس غیردولتی سقف ۲۰ دانش‌آموز تعیین شده که اصلاح آن می‌تواند به توسعه مدارس منجر شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: فعالیت مدارس غیردولتی در واقع ایجاد حق انتخاب برای دانش‌آموز و والدین وی است و می‌تواند به عنوان بازوی یاری گر آموزش‌وپرورش باشد.

کد خبر 3731143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha