۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

در گفتگو با مهر تشریح شد؛

وضعیت صنایع اردبیل از نظر آلایندگی/پتروشیمی مجوز زیست‌محیطی دارد

وضعیت صنایع اردبیل از نظر آلایندگی/پتروشیمی مجوز زیست‌محیطی دارد

اردبیل – مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل وضعیت زیست محیطی و آلایندگی واحدهای بزرگ صنعتی این استان را به لحاظ فعالیت و مجوز تشریح کرد.

محمد خداپرست صبح پنج‌شنبه در حاشیه جلسه بررسی مجوزهای زیست‌محیطی صنایع مادر اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخی پروژه‌های مطرح در سطح استان اضافه کرد: از جمله بازیافت زباله و ایجاد نیروگاه تولید برق از زباله در حال بررسی نهایی است.

وی افزود: پروژه پتروآذرشید نیز که قرار بود خط تولید شوینده و آفت‌کش را راه‌اندازی کند در حال نهایی کردن اثرات زیست‌محیطی و ارائه آن است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان افزود: در انتقال آب بین‌حوزه‌ای قزل‌اوزن نیز به دلیل اینکه گزارشات ناقص بود ارجاع مجدد شده و نیازمند اصلاح است.

وی در خصوص پروژه فولاد مشگین شهر نیز اضافه کرد: گزارش اثرات زیست‌محیطی این پروژه نیز ناقص بوده و نیازمند اصلاح است.

خداپرست واحد صنعتی پتروشیمی اردبیل مجوز زیست‌محیطی خود را اخذ کرده و هیچ مشکلی به لحاظ فعالیت این مجموعه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های بزرگ صنعتی، خدماتی و زیربنایی بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت از محیط‌زیست ملزم به ارائه اثرات زیست‌محیطی هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با اذعان به اینکه در خود استان نیز تعدادی از پروژه‌ها مشمول این مصوبه می‌شود، اضافه کرد: از جمله پتروشیمی اردبیل باید اثرات را ارائه کند که مطرح شده و مجوز فعالیت نیز صادر شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر خط تولید این واحد صنعتی در اثرات زیست‌محیطی آن تأثیرگذار خواهد بود یا نه، ادامه داد: با تغییر خط تولید نیاز به اصلاح اثرات نیست و زمینه تولید واحد صنعتی مشمول ارزیابی نمی‌شود.

کد خبر 3731707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha