۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد؛

تامین معیشت فعالان رسانه‌ای برای جلوگیری از وابستگی ضروری است

تامین معیشت فعالان رسانه‌ای برای جلوگیری از وابستگی ضروری است

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تامین حداقل معیشت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این استان را در راستای عدم وابستگی ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با خبرنگاران و مدیران فرهنگی استان اردبیل افزود: اگر معیشت خبرنگاران و فعالان رسانه ای تامین نشود بی شک وابستگی به همراه خواهد داشت.

وی نیاز و وابستگی را دو عامل از دست دادن استقلال کاری فعالان رسانه ای عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این ارتقا توان تخصصی و حفظ حریت خبرنگاران نیازمند تامین مسایل مالی است که در این زمینه باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نگرش جامعه نسبت به خبرنگاران تاکید کرد: کار خبرنگاری و رسانه ای قداست دارد، چراکه با احساسات، عواطف، روح و قلب انسانها سروکار دارد بنابراین باید روی نگرش جامعه به این قشر کار شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها از قدرتی برخوردارند که می توانند باورهای ویران و احساسات جریحه دار شده جامعه اصلاح کنند، ادامه داد: خبرنگار پاسدار و مرزبان است، اگر جامعه را به مثابه قلعه ترسیم کنیم بی شک خبرنگار نگهبان جامعه در مقابل دستبرها است.

عاملی با تاکید بر اینکه این قشر نباید خود را ارزان بفروشند، بیان داشت: مدیران حاکم بر رسانه ها می توانند زمینه ای را شکل دهندکه حریت در همه ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه و در جلوگیری از فساد و دزدی عنوان کرد: در مورد فیش های حقوقی نقش رسانه ها باعث شد تا مسولان و جامعه حساس شوند و بدانند که نباید به هر کسی اعتماد کنند.

امام جمعه اردبیل با دعوت از رسانه ها به حریت و درست نویسی تاکید کرد که این قشر نباید از کسی هراس داشته باشند، اما مهمترین مولفه برای این مهم امنیت شغلی است.

وی با اشاره به دعواهای سیاسی در کشور و بین دو جناح عنوان کرد: می بینیم که رسانه های هر دو جناح از قالب تعصب خارج نمی شوند، در حالی که باید حریت در رقابت های سیاسی ترویج شود. آرزوی من این است هر جناح با حریت به مسابل بپردازند.

عاملی رعایت مسایل کلان و منابع ملی را نشان بلوغ و رشد سیاسی عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید به رشد ارزش های اجتماعی، ترویج حریت و حفظ شان قلم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با دعوت به پرهیز از دعواهای سیاسی و صنفی یادآور شد: باید مسایل و مشکلات با سعه صدر شنیده و گفتگو شود و ذهنیت ها شفاف شود. باید به نکته ای برسیم که درستی و صداقت و راست گویی سرلوحه کار قرار گیرد.

کد خبر 3734578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha