۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۵

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خراسان جنوبی قابلیت برگزاری جشنواره های فراملی را دارد

خراسان جنوبی قابلیت برگزاری جشنواره های فراملی را دارد

بیرجند- معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خراسان جنوبی می‌تواند میزبان جشنواره‌های ملی و فرا ملی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی دوشنبه شب در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی اظهار کرد: معرفی دقیق و درست فرهنگ و هنر دینی یکی از وظایف مهم جشنواره است.

وی با بیان اینکه راهکارهای مناسبی برای برخی از جشنواره‌ها پیدا نکرده‌ایم، گفت: متاسفانه در برخی از جشنواره‌های هنری نتوانسته‌ایم آثاری دینی ارائه دهیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته آثار فاخری در حوزه دینی ارائه شده است، بیان کرد: جذب کردن مخاطب از ویژگی‌های مهم در آثار این جشنواره است.

وی با بیان اینکه آثار هنری صرفاً نباید در فضاهای دولتی و رسمی ارائه شود، تصریح کرد: این گونه آثار باید در سطح شهر و در بین مردم اشاعه پیدا کند.

مرادخانی با اشاره به اینکه اخیراً هنرهای تجسمی رشد خوبی در کشور داشته است، افزود: آثار هنر در گذشته سود اقتصادی زیادی برای هنرمندان نداشته است.

وی با بیان اینکه امروزه آثار هنری دینی و سنتی وضعیت اقتصادی مطلوبی دارد و در نمایشگاه‌ها با قیمت مناسب به فروش می‌رسد، گفت: اگر در این حوزه به درستی کار شود می‌تواند تأثیر اقتصادی بالایی برای هنرمندان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی توانسته است کاری در حوزه هنر دینی انجام دهد که قابلیت ارائه در همه ابعاد را دارد، افزود: امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه هنر دینی روی دهد و هنرمندان با هنر خود بتوانند آثار شایسته‌ای را برای کشور ماندگار کنند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در دنیا هنرهای تجسمی و سنتی را به عنوان هنر شرق نمی‌شناسند، اظهار داشت: این گونه آثار را متعلق به کشورهایی چون چین و ژاپن می‌دانند که نشان از کم کاری در این حوزه بوده است.

 وی با اشاره به اینکه باید در جهت موفقیت حوزه هنر دینی تلاش بیشتری صورت پذیرد، عنوان کرد: از طریق این آثار باید ایران را کشوری با تمدن و با باورهای درخشان معرفی کنیم.

مراد خانی با بیان اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید آثار مختلفی که می‌توانند برای کشور ماندگار بمانند باشیم، گفت: اینگونه جشنواره‌ها بر جوانان تکیه دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در خراسان جنوبی افتاده است، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی می‌تواند میزبان جشنواره‌های ملی و فرا ملی نیز باشد.

کد خبر 3735869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha