۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۵

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان:

سند جامع گردشگری شهر اصفهان تدوین شد

سند جامع گردشگری شهر اصفهان تدوین شد

اصفهان-معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان به تدوین سندجامع گردشگری اصفهان توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اشاره کردو گفت:ارگان‌های زیادی برای دریافت این سند درخواست داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت ارائه گزارش اقدام و عمل یکساله شهرداری اصفهان در حوزه برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه خدمات این حوزه به صورت مستقیم با مردم ارتباط ندارد، اظهار داشت: در واقع معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات حمایت کننده دیگر بخش‌ها و حوزه‌ های شهرداری است و بخش‌های دیگر را از نظر علمی و پژوهشی حمایت می‌کند.

وی در ادامه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات را در واقع یکی از جدیدترین معاونت‌های شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر این معاونت دارای چهار بخش است که مرکز فناوری‌های نوین شهرداری نیز طی یکسال اخیر به این معاونت اضافه شده است.

شبکه‌سازی یکپارچه اطلاعاتی در شهرداری انجام شد

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به راه‌اندازی مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ارتباط مراکز دانش‌بنیان و دانشگاه‌های با معاونت برنامه ریزی و پژوهش شهرداری افزایش یافته است، ابراز داشت: در این راستا درخواست‌های زیادی از سوی شرکت‌های دانش بنیان به شهرداری ارائه شده و این درخواست‌های متنوع در خصوص همکاری در موضوع شهر دانش بنیان باعث شبکه سازی یکپارچه اطلاعاتی شده است.

وی در ادامه به ظرفیت بالای علمی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان بعد از تهران دارای بیشترین مرکز دانش بنیان و علمی است و باید شهرداری نهایت بهره برداری از این ظرفیت را داشته باشد.

راه‌اندازی اتاق فکر در ۱۵ حوزه فعالیت‌های شهرداری در دستور کار است

محمدی در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق فکر در ۱۵ حوزه از فعالیت‌های شهرداری نیز در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات است، ابراز داشت: تاکنون در حوزه فاوا، حوزه عمران، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، ‌حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی ای اتاف فکر تشکیل شده است و در دیگر حوزه‌ها نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه مدیریت دانش و نظام هدفمند پیشنهادات در شهرداری اصفهان و همزمان با پنج شهر دیگر در اصفهان راه‌اندازی شده و سازمان فاوا عهده دار این بخش است، اظهار داشت: با اجرای این طرح می‌توان توسعه شهر را با استفاده از نظر سازنده شهروندان داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه دو رویکرد کنترل عملیاتی برای مدیریت پروژه‌ها و کنترل استراتژیک برای ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص‌ها در معاونت فناوری در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با تحقق این امر مشخص می‌شود که شهرداری اصفهان به چه سمت و سویی در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای حمایت از پایان نامه‌ها و همچنین کمک به شرکت‌های دانش بنیان در گام نخست منافع شهر را در نظر دارد،‌اضافه کرد: از این رو از طرح‌هایی حمایت می‌شود که برای شهر و شهرداری سود آور باشند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از موارد نیز برای حمایت از پایان‌نامه‌ها ارائه اطلاعات در اختیار را در دستور کار دارد، ابراز داشت: این اطلاعات در قالب آمار نامه و اطلاعات جامع در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

وی در ادامه تدوین برنامه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان را یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته عنوان کرد و بیان داشت: در این سند برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان را تا پنج سال آینده با پشتوانه علمی تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان در ادامه به تدوین سند جامع گردشگری شهر اصفهان توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: تاکنون ارگان‌های زیادی در راستای دریافت این سند جامع درخواست ارائه داده‌اند.

وی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای توسعه گردشگری را امری مهم خواند و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که همایش و سخنرانی و جشنواره خوب است ولی برای فرهنگسازی باید اقدامات اساسی‌تر را دنبال کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته شهرداری همایش و جشنواره‌ای در حوزه گردشگری و علمی برگزار نکرده است، تصریح کرد: شهرداری در این راستا تنها نقش حمایتی داشته است.

تعیین تکلیف جشنواره فناوری‌های نوین شهری تا پایان هفته

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهرداری نیز گفت: باید توجه داشته باشیم که با توجه به تعدد و تنوع متقاضیان حضور در این جشنواره پیش‌بینی می‌شود آنطور که باید نتوانیم میزبان شایسته‌ای با توجه به نیاز به فضای بسیار زیاد و بالای ۳۸۰۰ متر فضای نمایشگاهی که نیاز دارد باشیم و از این رو احتمال جداسازی بخش ملی و بین‌المللی این جشنواره وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: تا پایان هفته جاری طی جلسه‌ای که با شهردار اصفهان در خصوص این جشنواره داریم روند برگزاری این جشنواره تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

کد خبر 3736063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha