۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸

مشاور عالی استاندار کرمانشاه:

تردد زوار اربعین از مرز خسروی امسال هم انجام نمی گیرد

تردد زوار اربعین از مرز خسروی امسال هم انجام نمی گیرد

کرمانشاه- مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل مخالفت کشور عراق، امسال نیز تردد زوار اربعین از مرز خسروی انجام نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر همتی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی ریزی و هماهنگی اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال اعزام زائرین به کربلای معلی باید با برنامه ریزی مطلوب به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

وی پای کار بودن کلیه دستگاه ها برای این منظور را مورد تاکید قرار داد و گفت: کم کاری ها در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه همچنین خواستار برپایی ۸ تا ۱۵ موکب در مسیر کاروان های زائرین اربعین شد و افزود: جلوگیری از فعالیت موکب های غیرمجاز موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد.

همتی تصریح کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی بهتر، شهرستان های در مسیر زائرین باید از آمادگی کامل برخوردار بوده که در این راستا هماهنگی های لازم با فرمانداران این شهرستان ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز تردد زائران از مرز خسروی به دلیل مخالفت طرف عراقی صورت نمی گیرد، گفت: اعزام زائران استان و زائرینی که از کرمانشاه عبور می کنند از طریق مرز مهران در ایلام انجام خواهد شد.

همتی خواستار تسهیل در صدور روادید و افزایش تعداد مراکز صدور شد و افزود: ایجاد سرویس های بهداشتی در مسیر زائرین نیز باید مورد توجه باشد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه بر لزوم آمادگی مدارس استان برای اسکان زائران در ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد.

همتی در پایان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار نفر از استان کرمانشاه برای حضور در مراسم اربعین به عتبات عالیات اعزام شدند، پیش بینی کرد این تعداد امسال به ۲۰ هزار نفر برسد.

کد خبر 3737484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha