۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

در دیدار «اشرف غنی» با وزیر دفاع استرالیا؛

همکاری استرالیا با افغانستان در ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی

همکاری استرالیا با افغانستان در ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی

وزیر دفاع استرالیا گفت: کشورش آماده همکاری با افغانستان در زمینه ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، وزیر دفاع استرالیا اعلام کرده است که کشورش آماده همکاری با افغانستان در زمینه ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با «ماریسه هاینه» وزیر دفاع استرالیا و هیئت همراه وی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد.

وزیر دفاع استرالیا در خصوص تداوم همکاری‌های کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان به ویژه در بخش نظامی به اشرف غنی اطلاعاتی ارائه کرد و گفت: استرالیا برای کمک به افغانستان و توسعه اقتصادی این کشور متعهد است.

وی در ادامه افزود: ۲۷۰ تن از نیروهای نظامی استرالیا که در افغانستان مشغول آموزش و ارتقا توان نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور می‌باشند، پس از سال ۲۰۱۶ نیز در افغانستان حضور خواهند داشت.

هاینه در ادامه تصریح کرد: کشورش در چارچوب ماموریت حمایت قاطع، تا سال ۲۰۲۰ به کمک‌های مالی به منظور تجهیز و توسعه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: نسبت به سال گذشته ما شاهد افزایش ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم که این نشان‌دهنده رهبری قوی نظامی و سیاسی افغانستان است.

محمد اشرف غنی از همکاری‌ های پایدار استرالیا با افغانستان در بخش‌های مختلف به ویژه فعالیت‌ نیروهای استرالیایی در ولایت «ارزگان» و همچنین آموزش نیروهای ویژه تشکر کرد.

وی در ادامه افزود: افغانستان سیاست خارجی خود را بر اساس منافع ملی، منطقه ای پیش می برد. اعتماد متقابل و بستر مشترک اقتصادی میان کشورها می‌تواند، صلح و ثبات را در منطقه تأمین کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تجارب استرالیا در زمینه ایجاد اصلاحات و تأمین شفافیت در بخش امنیتی به خصوص در وزارت‌ دفاع و کشور افغانستان مؤثر است و از وزیر دفاع استرالیا می خواهیم که این همکاری های ادامه یابد.

اشرف غنی تروریسم را تهدید مشترکی برای امنیت منطقه و جهان دانست و برای نابودی آن بر برنامه میان مدت و مبارزه مشترک تأکید کرد.

کد خبر 3738196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha