۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

سکه‌های تقلبی در ازنا کشف شدند/کلاه گشادی که سرخوش خیالان می‌رود

سکه‌های تقلبی در ازنا کشف شدند/کلاه گشادی که سرخوش خیالان می‌رود

خرم آباد - جانشین فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری ۴ نفر کلاهبردار سکه های تقلبی و کشف ۱۲ هزار سکه در شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی احمدی تبار پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار نفر از اعضای باند کلاهبرداران سکه های تقلبی توسط ماموران آگاهی ازنا دستگیر و تحقیقات جامع و کامل از متهمان آغاز شد.

وی ادامه داد: این افراد با شگرد ارسال پیامکی تحت عنوان «من چوپان و از عشایر ساکن استان مرکزی هستم ، مادرم چند روز گذشته پیش گوسفندان در صحرا تعداد هزار و ۸۱۲ قطعه سکه طلا پیدا کرده و راه فروش آن را بلد نیستیم تو را به امام حسین اگر می توانی کمکمان بده تا آن را به فروش برسانیم ، شماره شما را از توی قرآن استخاره کردم» اقدام به کلاهبرداری می کردند.

احمدی تبار در ادامه افزود: با بررسی های صورت گرفته تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی و ضمن مواجه حضوری با کلاهبرداران، متهمان به جرم خود اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: از اعضای باند یاد شده ۱۲ هزار سکه تقلبی، ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سه دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

سرهنگ احمدی تبار ضمن هشدار به مجرمان، کلاهبرداران و افراد سود جو، مبنی بر این که پلیس با تمام همت، عرصه را بر متخلفان تنگ خواهد کرد ، به شهروندان توصیه کرد: فریب وعده های دروغین افراد سودجو مبنی بر ارسال پیامک با موضوعات مختلف همچون پیدا کردن سکه های طلا ، برنده شدن در مسابقات و ... ، را نخورید و قبل از انجام هر گونه اقدام، موارد را سریعا به پلیس گزارش دهید.

پیامک‌هایی که بوی گنج می‌دهند

بنا بر این گزارش، بسیاری از کسانی که زندگی خود را در مسیر جستجوی گنج در سراب سکه‌های تقلبی باخته‌اند از پیامک‌هایی می‌گویند که بوی گنج را به مشامشان آورده و دلشان را هوایی کرده بود تا برای دستیابی به گنج قصه‌ها راهی سفری تا سراب آرزوها شوند.

پیامک‌هایی که برای مالباختگان ارسال می‌شود همه لحنی عامیانه دارند و در آن‌ها فردی که خود را عشایری کم‌سواد جلوه می‌دهد از یافتن گنجی می‌گوید که دنبال «آب‌کردن» آن است و حال گویا دست به دامن شهروندانی از جای‌جای ایران شده تا در این مسیر همراهی‌اش کند.

و چه خوش‌خیال‌اند آن‌ها که فرستنده این پیامک‌ها را افراد عوامی می‌دانند درحالی‌که آن‌ها منتظرند تا این خوش‌خیالان را مهمان کلاه گشاد خود کنند و چه بسیارند ساده‌لوحانی که پول‌هایشان را در این مسیر به باد می‌دهند و تازه می‌فهمند که هیچ گنجی از ابتدا در کار نبوده است.

مشکل سکه‌ها و فروش اشیا عتیقه تقلبی در استان لرستان به‌ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد.

در میان مالباختگان می‌توان نام‌هایی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و ...هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده‌اند تا معامله‌ای انجام دهند که زندگی‌شان را ازاین‌رو به آن رو کند و حال باید با عنوان مالباخته به دنبال پول ازدست‌رفته که زندگی‌شان را به‌جای تحول مثبت در سراشیبی قرار داده است بدوند.

کد خبر 3738331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha