۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

سیاست‌ کلی نظام درزمینه محیط‌زیست فرصتی برای توجه به این حوزه است

سیاست‌ کلی نظام درزمینه محیط‌زیست فرصتی برای توجه به این حوزه است

قزوین- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سیاست‌ کلی نظام در حوزه محیط زیست فرصتی برای توجه جدی به این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه حوزه محیط زیست بسیار مورد توجه رئیس جمهور قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست را ابلاغ کردند که این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای توجه جدی به این حوزه را فراهم کرد.

وی گفت: سیاست‌های ابلاغ شده رهبری همگرایی بسیار خوبی را در بین مسئولان ایجاد کرد و همه ارکان نظام و آحاد مردم را در این حوزه پای کار آورد و حفظ محیط زیست به یک وظیفه ملی تبدیل شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست هم اشاره و تأکید کرد: رئیس جمهور حفظ محیط زیست را از اوجب واجبات می‌داند و برنامه‌های این حوزه را یکی از اولویت‌های جدی معرفی کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: موضوع ریزگردها موضوع بسیار مهمی است که خطرات بسیاری را برای مردم به همراه دارد و حوزه کشاورزی را نیز با مشکل مواجه می‌کند و حل این مشکل بسیار ضروری است.

وی گفت: ما به حمایت‌های افراد ذی نفوذ، نمایندگان ولی‌فقیه در استانها و ائمه جمعه سراسر کشور در حفظ محیط زیست و رفع مشکلات موجود در این حوزه بسیار نیاز داریم و از آنها تقاضا می‌کنیم بیش از پیش ما را در این حوزه یاری کنند.

ابتکار در ادامه به ارزش زیست محیطی تالاب الله آباد آبیک اشاره کرد و گفت: متأسفانه این تالاب در معرض خشکسالی قرار دارد و لازم است به صورت ویژه از این خشک شدن آن جلوگیری کنیم.

معاون رئیس جمهور به موضوع نیروگاه شهید رجایی هم اشاره و اذعان کرد: در سال 92، 42 درصد از نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده می‌کردند اما این میزان را تا امروز به 9 درصد کاهش داده‌ایم و چند نیروگاه را خاطر تخلفات پلمپ کرده‌ایم و مسئولان نیروگاه شهید رجایی نیز موظف‌اند از گاز استفاده نمایند.

کد خبر 3738348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha