۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

استاندار قزوین:

حفاظت از محیط زیست نیازمند جلب مشارکت همگانی است

حفاظت از محیط زیست نیازمند جلب مشارکت همگانی است

قزوین- استاندار قزوین گفت: حفظ محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی و جلب مشارکت همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی ظهر پنجشنبه در جمع نخبگان، هنرمندان، استادان دانشگاه و تشکل های مردمی در سالن دانشگاه علمی پزشکی قزوین اظهار کرد: دولت به واقع دولت محیط زیست محور است و از شعارهای رئیس جمهور در ایام انتخابات این موضوع بوده و در جلسه اخیر هم بر حفظ محیط زیست تاکید کردند.

 وی افزود: قزوین یک استان صنعتی و کشاورزی است و توسعه همراه خود تخریب را دارد ولی باید در کنار توسعه و دستی که به محیط زیست می بریم در مقابل احیا و حفظ آن را هم داشته باشیم و خسارات را به حداقل برسانیم و در حفظ محیط زیست کوشا باشیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: بحث آب یک تهدید جدی است، سفرهای زیرزمینی ما به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و صنعت و زندگی ما در معرض تهدید است و اگر محیط زیست مطلوب و طبیعی را از دست دهیم سلامت ما در گام اول به خطر می افتد و مشکلات گوناگون سلامت جسمی نیز بخشی به دلیل قطع ارتباط با محیط زیست و تخریب آن است  و از طرفی اقدامات برای احیا حداقل بوده است.

وی افزود: ما باید یک جریان فرهنگی و اجتماعی برای حفظ محیط زیست راه بیاندازیم و آحاد مردم وارد این جریان شوند و نباید به حفظ محیط زیست به عنوان کار لوکس نگاه کرد ما باید از آحاد  مردم، مهدکودک ها، مدارس و خانواده ها در این جریان فرهنگی و اجتماعی برای حفظ محیط زیست بهره گیریم و اگر این کار را نکنیم تهدید زندگی را پیش رو داریم.

همتی تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد باید محور حرکت قرار گیرند و دولت حمایت خود را از این بخش به عمل خواهد آورد برای نمونه در بحث باغستان سنتی قزوین متأسفانه این سرمایه عظیم و میراث طبیعی دستخوش نلابودی شده و بنا گذاشتیم در شرایط جدید بخشی از نیاز مردم را تأمین و باغستان ها را حفظ کنیم.

وی اعلام کرد: با نگاه به حفظ باغات اطراف قزوین باید توسعه انجام شود و نیازهای مردم را هم در نظر بگیریم و باید نگاه جامع داشته و مردم، مسئولان و تریبون های شهر باید در این مکانیزم جدید همراهی کنند تا این دغدغه را رفع کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به کاهش منابع آب زیرزمینی استان و افزایش بیابان ها یادآور شد: بیابان زایی موجب می شود تا ریزگردها را در قزوین و دیگر استان ها داشته باشیم.

کد خبر 3738598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha