۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۸

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

زنجان یکی از استان‎های دارای ظرفیت بالای معدنی کشور است

زنجان یکی از استان‎های دارای ظرفیت بالای معدنی کشور است

زنجان-رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از استان‎های دارای ظرفیت بالای معدنی کشور است که در صادرات سنگ‌های تزئینی نقش برجسته‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان، افزود: استان زنجان پتانسیل های لازم برای توسعه اقتصادی و صادراتی را دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: استان زنجان با هفت استان کشور همسایه بوده و در کریدور غرب به شرق، در حوزه حمل و نقل در زمره سرآمدان این حوزه قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان زنجان در بخش کشاورزی طی سال گذشته ۲.۵ میلیون تن تولید داشته که مازاد بر نیاز مصرف بوده است که این خود یک فرصت بسیار خوبی است تابا مدیریت درست به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم وخوشبختانه بخش بسیار مهمی از کشاورزی زنجان یعنی شهرستان طارم به استان گیلان نزدیک است و محصولاتی همچون زیتون این منطقه نیز به رودبار صادر می‌شود.

جمیلی افزود:  استان زنجان یکی از استان‎های دارای ظرفیت بالای معدنی کشور است که در صادرات سنگ‌های تزئینی نقش برجسته‌ای دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه زنجان پتانسیل لازم برای سرمایه گذاری را دارد، گفت: با توجه به پیوندهای محکمی که بین دو استان گیلان و زنجان ایجاد شده است باید از فرصت استفاده خوبی شود و زمینه توسعه فعالیت ها و تعاملات هر چه بیشتر بین دو استان زنجان  گیلان فراهم شود.

جمیلی تاکید کرد:  هیچ زمان راه های حمل و نقل زمینی ایمن و پایدار نبوده و هر کشوری موضوعاتی در این زمینه مطرح کرده‌اند که باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

جمیلی به نقش مهم خبرنگاران اشاره کردو گفت: اتاق بازرگانی و هیأت رئیسه آن بر این معتقدندکه با کمک خبرنگاران بسیاری ار برنامه‌ها عملی می شود.

وی تصریح کرد: طی مذاکرات و تفاهمی که با استان چلیابینسک روسیه منعقد شده است در صادرات محصولات کشاورزی توافقات جدی صورت گرفته است و در سفر طی ماهه آینده به این استان در روسیه موضوعات مطروحه دنبال  می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان  تصریح کرد: در حال حاضر بخشی عمده‌ای از سنگ‌های ورزشگاه‌های ترکمنستان برای بازی‌های ورزشی از استان زنجان تامین شده است.

وی افزود:صادرات از طریق بنادر می‌تواند نقطه قابل اتکایی برای استان زنجان باشد و یک رابطه منطقی با اتاق‌های بازرگانی و اداره کل بنادر و همچنین تجار ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور برطرف کردن نقاط ضعف در بازار فروش، خدمات آموزشی در راستای اجرای فعالیت‌های تخصصی و فنی و تدوین برنامه‌هاانجام گرفته است.

جمیلی با بیان اینکه باید ارتباط با بازرگانان استان زنجان افزایش پیدا کند، افزود: از محوری‌ترین برنامه‌های اتاق بازرگانی استان زنجان در توسعه اقتصادی توجه به این امر مهم است.

کد خبر 3741461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha