۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰و ۲۱ خبر داد:

رفع توقیف تجهیزات اساسی ساخت سکوی ۲۰ پارس جنوبی

رفع توقیف تجهیزات اساسی ساخت سکوی ۲۰ پارس جنوبی

بوشهر - سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰و ۲۱ گفت: مهمترین تجهیزات سکوی ۲۰ طرح توسعه فازهای ۲۱و۲۰ پارس جنوبی پس از رفع توقیف برای تکمیل مراحل نهایی ساخت این سکو به یارد خرمشهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی اظهار داشت: این تجهیزات که ضرورت نصب آنها در تکمیل چرخه فرآیند، بسیار حایز اهمیت بوده، شامل مخازن جداسازی آب و مواد هیدروکربنی هستند و بسیاری از فعالیت های لوله کشی سکو مربوط به این مخازن است.

وی با اشاره به پیچیدگی فنی و تخصصی عملیات نصب این مخازن بر روی سازه سکو، از اتمام عملیات نصب آنها و انجام لوله‌کشی‌های مربوطه خبر داد و گفت: توقف این تجهیزات در کارخانه سازنده، تمام فعالیت های مرتبط با این بخش را متوقف کرده بود.

مهندس عبادی اهمیت و شرایط برجام را در رفع توقیف کالاهای این فاز بسیار مهم خواند و گفت: با ایجاد گشایش در مراودات اقتصادی ایران با کشورهای سازنده اقلام تحریمی، بخش عمده‌ای از این کالاها ازجمله توربواکسپندرها و شیرهای برقی و پمپ های گاز مایع نیز سفارش گذاری و درحال ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاشهای کارفرما و پیمانکاران، در راستای به بهره برداری رساندن فازهای ۲۰و۲۱ در سال جاری متمرکز شده، یادآور شد: عملیات هوکاپ(اتصالات برق ، ابزار دقیق و پایپینگ) سکوی ۲۱ آغاز شده و تا پیش از زمستان راه اندازی سکوی مذکور انجام می‌گیرد. همچنین مطابق برنامه، عملیات حمل سکوی فاز ۲۰ به سمت دریا، اواخر شهریور ماه سال جاری انجام و گاز این سکو نیز در بهمن ماه امسال به پالایشگاه خشکی ارسال خواهد شد.

کد خبر 3743637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha