۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

هزار تن مرغ و شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شد

 هزار تن مرغ و شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و شکر در ماه اخیر گفت: برای کنترل بازار و کاهش قیمت ها یک هزار و ۳۴ تن مرغ و شکر تنظیم بازار در سطح استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق سه شنبه شب در کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به افزایش قیمت مرغ و شکر در ماه های گذشته، اظهار کرد: همه افزایش قیمت ها بد نیست و از طرفی همه کاهش قیمت ها نیز خوب تلقی نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر برخی قیمت ها به حدی پایین آید که برای تولید کننده ضرر باشد باید روی آن حساس شویم، بیان کرد: افزایش قیمت ها نیز باید در حد معقول باشد.

قیمت مرغ به ۷۵۰۰ تومان رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، قیمت تمام شده مرغ زنده در استان را در حال حاضر چهار هزار و ۸۱۰ تومان عنوان کرد و گفت: لاشه مرغ زنده درب کشتارگاه نیز شش هزار و ۹۵۰ تومان است.

ولی پور مطلق ادامه داد: همچنین قیمت مرغ در مراکز عرضه برای مصرف کننده در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ تومان بوده که هشت درصد سود خرده فروشی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده در متوسط کشوری چهار هزار و ۹۱۶ تومان است، عنوان داشت: بنابراین قیمت مرغ زنده در استان هم از استان های همجوار و هم از متوسط کشوری پایین تر است و این نیز خوب نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز هم مرغداران در شرایط فعلی به قیمت تمام شده مرغ خود را عرضه نمی کنند، بیان داشت: بخشی از افزایش قیمت ها در حوزه کشتارگاهی بوده که برای تمام استان ها است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه همین طور در خرده فروشی در استان ما ناچار هستند بیشتر از سایر استان ها قیمت را افزایش دهند، اضافه کرد: اگر خرده فروش ها در استان کمتر از هشت درصد سود دریافت کند باید درب واحد خود را تعطیل کند چراکه یک عامل توزیع مرغ در استان در روز بین ۲۵ تا ۵۰ کیلو مرغ در روز می فروشد.

ذخیره سازی ۴۸۰ تن مرغ در سردخانه های استان

وی با اشاره به اینکه در زمان افزایش قیمت با همکاری سازمان صنعت و معدن هم در موضوع شکر و هم مرغ یک سهمیه های تنطیم بازاری شکر و مرغ منجمد در عاملین توزیع شکر و مرغ در سطح بازار مشخص شد، افزود: در این راستا برای مرغ ۳۰ واحد توزیع و برای شکر ۵۰ واحد در استان شناسایی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور تنظیم بازار در مجموع بالغ بر ۳۵۴ تن در سه مرحله شکر در سطح استان توزیع شد، عنوان داشت: همچنین از ۱۲۰ تن سهمیه استان ۱۰۳ تن برنج به بازار تزریق شد.

ولی پور مطلق همچنین از توزیع ۶۸۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز ۴۸۰ تن مرغ در سردخانه های استان ذخیره است.

کد خبر 3743697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha