۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد:

طرح بیمه فعالیت‌های فرهنگی از ابتدای هفته دولت اجرایی می‌شود

طرح بیمه فعالیت‌های فرهنگی از ابتدای هفته دولت اجرایی می‌شود

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اعتبارات اختصاص‌یافته به حوزه دین و فرهنگ دینی، از اجرایی شدن طرح بیمه فعالیت‌های فرهنگی مردمی در هفته دولت خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: بحث حمایت از فعالیت‌ها و گروه‌های مردمی همیشه جزو تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و در این راستا امروز یکی از اولویت‌های ما، توسعه گروه‌های مردمی است.

وی الزامات توسعه فعالیت گروه‌های مردمی را فراهم بودن مقدمات و زیرساخت‌های موردنیاز دانست و تأکید کرد: در این راستا در یک طرح ابتکاری موفق به تصویب طرح بیمه فعالان مردمی شدیم.

وی در تشریح این طرح، افزود: دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت بیمه مسئولیت هستند اما گروه‌های مردمی در صورت فعالیت، اگر دچار مشکل شوند تحت حمایت بیمه نیستند که در این راستا ما یک طرح ابتکاری را به شورای برنامه‌ریزی ارائه دادیم که تمام فعالیت‌های فرهنگی استان تحت مدیریت بیمه مسئولیت قرار گیرد که خوشبختانه با استقبال روبرو شد و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با ابراز خرسندی از اضافه شدن سرفصل دین و مذهب به اعتبارات تملک دارایی‌ها، افزود: این افزایش اعتبار در حوزه دین و مذهب که در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است سرفصل جدیدی در حوزه فعالیت تبلیغات اسلامی استان خواهد بود.

وی با قدردانی از اهتمام ویژه دولت به روحانیون مستقر و توسعه این بخش تصریح کرد: در حوزه فعالیت مبلغان و روحانیون مستقر، بر اساس تبصره ۱ ابلاغ اعتبارات، این بخش توسعه یافت که جای قدردانی دارد. 

حجت‌الاسلام‌ دشتکی همچنین ازجمله برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت را سخنرانی و برنامه‌های مبلغان در خصوص الگو بودن نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: در مورد وظیفه دولت در قبال مردم و وظیفه مردم در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی، در مراکز فرهنگی و قرآنی و مساجد برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

کد خبر 3744028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha