۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۰

پس از بروز تنش بین سران دولت افغانستان؛

«اشرف غنی» و « عبدالله عبدالله» درفضای دوستانه با هم دیدار کردند

«اشرف غنی» و « عبدالله عبدالله» درفضای دوستانه با هم دیدار کردند

پس از بروز تنش بین «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» هر دو در یک فضای دوستانه با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری «پژواک»، پس از بروز تنش میان «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، دو طرف در کاخ ریاست جمهوری این کشور در فضای دوستانه با هم دیدار کردند.

 پس از گفتگوی بین دو طرف قرار شد در نشست بعدی اشرف غنی خواسته های عبدالله عبدالله را مورد بررسی قرار دهد.

در این دیدار، «محمد سرور دانش» معاون دوم اشرف غنی و «محمد خان» معاون اول ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز حضور داشتند.

منابع دولتی اعلام کردند: نشست کابینه دولت که قرار بود دیروز برگزار شود به تعویق افتاده است. قرار است دو طرف در این نشست توافقنامه سیاسی دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

عبدالله عبدالله هفته گذشته در اظهارات خود اعلام کرده است: از اجرا نشدن بخش های عمده ای از توافقنامه سیاسی خود با اشرف غنی، به شدت ناراضی است و به هیچ چیزی جز اجرای کامل توافقنامه رضایت نخواهد داد.

تبدیل سمت ریاست اجرایی دولت وحدت ملی به سمت نخست وزیری، اصلاحات انتخاباتی از موارد عمده این توافقنامه است که از توسط اشرف غنی و عبدالله امضا شده است و بر اساس آن دولت وحدت ملی تشکیل شده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با ابراز تاسف اعلام کرده بود: اظهارات تند عبدالله عبدالله خلاف موازین و روحیه دولت داری بود اما با وجود این اظهارات اشرف غنی به عملی کردن این توافقنامه متعهد است.

کد خبر 3744809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha