۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه «خرگوش ناب» الشتر

برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه «خرگوش ناب» الشتر

الشتر - رئیس امور آب شهرستان سلسله از برداشت های بی رویه شن و ماسه از رودخانه «خرگوش ناب» این شهرستان خبر داد.

 حجت اله حسنوند رئیس امور آب سلسله در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه «خرگوش ناب» الشتر موجب خسارات زیادی به طبیعت منطقه به خصوص در فصول بارندگی می شود، اظهار داشت: با گذشت حدود ۴۰ سال از برداشت شن و ماسه و مصالح رودخانه خرگوش ناب این امر به یک تهدید جدی بر سفره آب زیر زمینی دشت الشتر که در بالادست آن قرار دارد تبدیل شده است.

وی بیان داشت: برداشت بی رویه  شن و ماسه از بستر این رودخانه  خسارات بسیار سنگینی بر محصولات کشاورزی و اراضی کشاورزی خواهد داشت.

رئیس امور آب سلسله اضافه کرد: برداشت هایی که در این منطقه انجام شده باعث جاری شدن سیل خواهد شد.

لزوم اخذ مجوز برای برداشت شن و ماسه از رودخانه

رئیس دادگستری سلسله نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کسانی که معادن شن و ماسه را در این منطقه دایر و پروانه دریافت نکرده اند خسارت فراوانی به این منطقه وارد کرده اند.

فریدون رواد با بیان اینکه اداره متولی این امر که سازمان صنعت، معدن و تجارت است این امر را بررسی کرده است گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه قانونی که دارد پس از اینکه تقاضا را بررسی کرد دادستان مربوطه این معادن را تعطیل کرد.

وی گفت: تا زمانی که صاحبان معادن مجوز مربوط به برداشت شن و ماسه را اخذ نکنند حق برداشت هیچگونه شن و ماسه ایی را در این منطقه ندارند.

بنابر این گزارش، برای جلوگیری از به وجود آمدن بازار سیاه شن و ماسه و رفع نیاز مصرف کنندگان تسریع در صدور محوز عرصه کوهی و راه حل جایگزین امری ضروری به نظر می رسد.

کد خبر 3744999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha