۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۰

همراه با المپیک سی و یکم؛

جنگ برزیل و آلمان برای کسب مدال طلا، ربطی به جام جهانی ندارد

جنگ برزیل و آلمان برای کسب مدال طلا، ربطی به جام جهانی ندارد

پیروزی قاطعانه ۷ بر یک آلمان مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴، برای هیچ یک از مربیان بازی فینال روز شنبه معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین باری که تیم ملی فوتبال برزیل در یک مسابقه بزرگ بین المللی مقابل آلمان صف آرایی کرد، صحنه زیبایی برای آنها نبود.

طی آن بازی که در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برگزار شد، تیم فوتبال آلمان در نیمه اول ۵ گل به ثمر رساند (که ۴تای آن در ۶ دقیقه زده شد) و در نیمه دوم نیز درد بیشتر و بیشتری به برزیلی های حاضر در ورزشگاه «مینیه رو»، که آمده بودند تا صعودشان به فینال را جشن بگیرند، وارد کردند.

در حالیکه دو تیم خود را برای رویارویی در فینال رقابتهای المپیک ریو ۲۰۱۶  در ورزشگاه «ماراکانا» آماده می کنند، هر دو مربی مصرانه معتقدند که مسابقه جام جهانی هیچ ربطی به این بازی ندارد.

«روجریو میکیل»، سرمربی تیم فوتبال المپیک برزیل، گفت: آنجا جام جهانی بود. این تیم المپیک است. «نیمار» هرگز در آن مسابقه بازی نکرد پس هیچ حسی از انتقام در بین بازیکنان ما نمی تواند وجود داشته باشد. این زمانی متفاوت با بازیکنان و رده سنی متفاوت است.

بزرگترین تفاوت بین این دو بازی، بازیکنان در زمین خواهند بود. در فوتبال المپیک، بازیکنان عمدتاً زیر ۲۳ سال هستند، همراه با تنها ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال. هیچ بازیکنی از این دو تیم در دیدار نیمه نهایی جام جهانی، که در ۸ ژوییه ۲۰۱۴ برگزار شد، در میدان نبودند.

«هورست هروبش»، سرمربی تیم فوتبال المپیک آلمان، گفت: چیزی که به حساب می آید این بازی است، فینال المپیک. این تیمی متفاوت است و ما اینجاییم که رویایمان را تا آخرین لحظه به واقعیت تبدیل کنیم.

برزیل در حالی پا به دیدار فینال روز شنبه می گذارد که بعد از شروعی آرام، در ادامه حرکتی تهاجمی داشت. میزبان در نیمه نهایی با پیروزی پر گل ۶ به صفر مقابل هندوراس، به فینال راه یافت.

«میکیل» گفت که قصد دارد سبک بازی تیمش را تغییر دهد اما نمی تواند از سبکی که آنها را تا به اینجا رسانده است، خیلی دور شود.

وی گفت: می دانیم که تمایل فوتبال دنیا بازی منسجم و تحت فشار قرار دادن حریف است و این امری ضروری است. ولی نمی توانیم ذات فوتبالیمان را فراموش کنیم و اینکه ما بازیکنانی داریم که توانایی تغییر بازی در یک لحظه را دارند. به همین خاطر است که تیمهای زیادی از اروپا برای گرفتن بازیکنان ما به آمریکای جنوبی می آیند.

همچنین «میکیل» درباره فشاری که روی تیمش، برای کسب مدال طلا در خاکشان وجود دارد، گفت: از لحاظ احساسی، روز شنبه قوی خواهیم بود، برای اینکه پیش از این سختی های زیادی کشیدیم. در طول بازی ها، پرسش ها و شک و تردیدهایی وجود داشت. اکنون ما باید فینالمان را برگزار کنیم و بهترین کاری که از دستمان ساخته است، انجام خواهیم داد. 

تیم فوتبال آلمان نیز دشواری هایی برای صعود از مرحله گروهی داشت. آنها در دو بازی اول خود ۵ گل به ثمر رساندند اما در هر دو بازی به تساوی دست یافتند. یک پیروزی قاطع ۱۰ به صفر مقابل فیجی کافی بود تا آنها به دور بعد مسابقات راه یابند. آلمان در مرحله یک چهارم نهایی پرتغال را ۴ به صفر شکست داد و در نیمه نهایی نیجریه را ۲ به صفر از پیش رو برداشت.

برخلاف «میکیل»، «هروبش» گفت برای بازی فینال، قصد ندارد که تغییر بزرگی در تیمش ایجاد کند. وی همچنین گفت نگران بازی کردن بازیکنانش مقابل هواداران خشمگین حریف نیست.

وی گفت: برای بازیکنی جوان، چه تجربه ای می تواند بزرگتر از این باشد که اینجا در ورزشگاه «ماراکانا»، در فینال بازی های المپیک، مقابل نزدیک به ۸۰ هزار نفر بازی کند؟ بازیکنان باتجربه ای داریم که به آنها کمک خواهند کرد.

کد خبر 3745816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha