۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۹

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

صعود ایران به رده ۲۵ جدول توزیع مدال و ادامه رقابت چین و بریتانیا

صعود ایران به رده ۲۵ جدول توزیع مدال و ادامه رقابت چین و بریتانیا

چهاردهمین روز از رقابت‌های سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک در برزیل با ادامه صدرنشینی آمریکا و صعود ایران به رده بیست و پنجم دنبال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان چهاردهمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک در برزیل شاهد توزیع مدالها در رشته های دوومیدانی، کشتی آزاد، تکواندو، بدمینتون، بی.ام.ایکس در دوچرخه سواری، سوارکاری، فوتبال، هاکی، پنجگانه مدرن، واترپلو ، شنای موزون و سه گانه بودیم. 

در پایان این روز آمریکا جمع مدالهای خود را به عدد ۱۰۵ رساند. این کشور هم اکنون با ۳۸ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۳۲ برنز در رده اول است. 

بریتانیا با ۶۰ مدال شامل ۲۴ طلا، ۲۲ نقره و ۱۴ برنز دوم است و چین با ۶۵ مدال شامل ۲۲ طلا، ۱۸ نقره و ۲۵ برنز در رده سوم تکیه زده است. 

آلمان، روسیه، ژاپن، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، هلند در رده های چهام تا دهم قرار گرفته اند. 

در این روز ایران با کسب دو مدال به رنگ های طلا و برنز به رده بیست و پنجم جدول توزیع مدال ها صعود کرد. 

برزیل میزبان جمع مدالهای خود را به عدد ۱۵ رساند. این کشور با ۵ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در رده پانزدهم است. جامائیکا هم مدالهای طلای خود را به عدد ۶ رساند تا به رده چهاردهم جدول صعود کند. 

با شروع رقابتهای تکواندو، برخی کشورها با کسب مدال به جدول مدالی وارد شدند. اردن با کسب طلای وزن ۶۸- کیلوگرم مردان و کشور ساحل عاج در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان، اولین مدال خود در این رقابتها را بدست آوردند.

آذربایجان با وجود بهره از تکواندوکار ایرانی تبعه خود و کسب مدال برنز توسط بیگی ایرانی الاصل بدون مدال طلا و با ۱۳ مدال مجموع در رده پنجاه و هشتم است. 

کد خبر 3745846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha