۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

بعد از کسب نهمین مدال المپیک؛

یوسین بولت: من بزرگترینم

یوسین بولت: من بزرگترینم

فوق ستاره جاماییکایی عنوان قهرمانی دوی ۴ در ۱۰۰ متر را در کنار مدال‌های طلای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ اضافه کرد و تبدیل به اولین ورزشکاری شد که در سه المپیک پیاپی، مدال هر سه رشته را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «یوسین بولت» ورزشکار فوق ستاره جاماییکایی، روز جمعه (۱۹ اوت) قهرمان دوی امدادی ۴ در ۱۰۰ متر شد و سومین طلای المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب کرد. در این مسابقه جاماییکا با ثبت زمان ۳۷/۲۷ ثانیه قهرمان شد، همچنین ژاپن و کانادا به ترتیب با ثبت زمانهای ۳۷/۶۰ ثانیه و ۳۷/۶۴ ثانیه در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

این یعنی مردی که روز یکشنبه (فردا) ۳۰ ساله می شود، با قهرمانی در هر سه رشته دوی سرعت در سه المپیک پیاپی، یک «سه گانه-سه گانه» بی سابقه را تکمیل کرده است.

بولت بعد از مسابقه به خبرنگاران گفت: من بزرگترینم. شما بروید، قصد دارم تا دیر وقت بیدار بمانم و شادی کنم. زمانی که این کار را شروع کردم هرگز تصور نمی کردم چنین اتفاقی بیفتد.

بولت دومین ورزشکار موفق در تمام ادوار المپیک است و تنها «مایکل فلپس» شناگر آمریکایی با کسب ۲۳ مدال طلا بالاتر از اوست.

با تأمل در این واقعیت که ریو ۲۰۱۶ آخرین بازی های المپیک «بولت» بود، وی به تلویزیون برزیل گفت که نهایت قدردانی را از حمایت برزیلی ها دارد.

او گفت: هم ناراحتم و هم خوشحال. شگفت انگیز بود و واقعاً از شما قدردانی می کنم. فقط عشق بود، موهای بدنم سیخ شد. برای تمام حمایت هایتان ممنونم. امشب تیم من انتظاراتم را بر آورده کرد و تا زمانی که ما میله را دست به دست می کردیم هیچ شکی وجود نداشت.

کد خبر 3746009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آ ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      0 0
      اینم یه اسطوره دیگه ولی حیف که تو این المپیک همه اسطوره ها دارن میرن