۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

مناف هاشمی:

ریو شرایط میزبانی مطلوب را نداشت/ نباید به هر کشوری میزبانی داد

ریو شرایط میزبانی مطلوب را نداشت/ نباید به هر کشوری میزبانی داد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش، میزبانی بازیهای المپیک در شهر ریو را مطلوب ندانست و گفت: برزیل زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی این بازیها را نداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مناف هاشمی در حاشیه مراسم استقبال از تیم ملی وزنه برداری با انتقاد از میزبانی سی و یکمین دوره بازیهای المپیک اظهار داشت: هر چند میزبانی‌های ادوار گذشته را از نزدیک ندیده بودم، اما با توجه به مطالعاتی که داشتیم و مقایسه‌ایی که با المپیک لندن و سیدنی صورت گرفت، ریو در میزبانی بازیهای المپیک عملکرد خوبی نداشت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش خاطر نشان ساخت: ریو برای میزبانی در حدی نبود که بتواند ورزشکاران ۲۰۶ کشور را پوشش دهد و امنیت را تامین کند. همچنین امکانات لازم و مسایل مدیریت شهری نیز در حد قابل قبولی نبود.

هاشمی با اشاره به امکانات چین که آنها را از نزدیک بعد از بازیهای آسیایی اینچئون نظاره کرده، خاطر نشان ساخت: با توجه به زیرساخت هایی که دیدم آنها برای میزبانی شایسته تر بودند.

وی با اشاره به مشکلات سیاسی در کشور برزیل یکی از معضلات میزبانی ریو را همین عدم ثبات سیاسی دانست که رییس جمهور ندارند وکشورشان با معاون اول یا نخست وزیر اداره می شود.

هاشمی برخورداری میزبان بازیهای المپیک از شاخص های میزبانی مطلوب را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد شهرهایی باید میزبان شوند که زیرساخت های لازم را داشته باشند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش عملکرد وزنه برداری با دو طلا را هم خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: حق وزنه برداری ایران با توجه به عملکرد بهداد سلیمی سه طلا بود که بدلیل ناداوری از آن محروم شدیم، اما او محبوبیتی که در دل مردم ایران داشت با این ناداوری چند برابر شده است . به همین دلیل از لحاظ معنوی ضرر نخواهد کرد همچنین پاداش مدال طلا به او اهداء خواهد شد.

هاشمی سومین طلای کاروان ورزشی ایران را که با درخشش حسن یزدانی بدست آمد، تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، کاروان ایران در روزهای پایانی عملکرد خوبی داشته باشد.

کد خبر 3746492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha