۲ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۲

«شناخت کورش» به چاپ سوم رسید

«شناخت کورش» به چاپ سوم رسید

شیراز- چاپ سوم کتاب «شناخت کورش جهانگشای ایرانی» با ترجمه عباس مخبر همزمان با نمایشگاه عکس این اسطوره شناس، مترجم و پژوهشگر با عنوان «درحافظه درخت» به بازار نشر آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شناخت کورش جهانگشای ایرانی» که نشر مرکز منتشر کرده روایتی از زندگی بنیان گذار سلسله هخامنشی است. در این روایت بنای نویسنده بر این بوده است تا حد امکان همه منابع موجود درباره کورش را از نظر بگذراند، اما کتاب را به شیوه رایج نوشته های دانشگاهی ننوشته و مقایسه و سبک و سنگین کردن شواهد را در مرکز کار خود قرار نداده است، بلکه کوشیده تا ماجرایی داستان گونه از زندگی کورش بازگو کند که هم بر منابع تاریخی متکی باشد و هم گروه گسترده تری از خوانندگان را با خود همراه کند. در این مسیر نویسنده برای سامان بخشیدن به روایت خود بسیاری از جریان های تاریخی موازی را هم بازگو کرده است تا کورش را در قاب زمینه و زمانه خود بهتر تصویر کند.

عباس مخبر(متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۳۲ در سیوند)، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی‌ است. تحصیلاتش را در دبستان منوچهری سیوند آغاز و مدتی در دانشکده نفت تحصیل کرد. پس از آن به دنبال فیزیک رفت و بالاخره دوره کارشناسی جامعه‌شناسی را در دانشگاه  گذراند. سپس فوق لیسانس همین رشته را گرفت. پس از آن مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تهران دریافت کرد.

کارنامه عباس مخبر پر است از کتاب هایی که طیف مخاطبان آثار او را متنوع می کند، از عاشقانه های ژاپنی و شعرهای پر از لطافت تا «تاریخ خط» و روزگار «هانا آرنت و مارتین هایدگر» و «مغول ها» و از دیگر ترجمه های او در این حوزه می توان به کتاب «راهنمای نظریه ادبی معاصر» نوشته پیتر ویدوسون و رامان سلدن و «عمل نقد» نوشته کاترین بلزی اشاره کرد.

مخبر با اشاره به دلیل ترجمه «شناخت کورش جهانگشای ایرانی» آورده است: «ترجمه این کتاب برای من جالب است اول آشنایی بیشتر با تاریخ ایران باستان و نحوه شکل‌گیری و تحول دولت در این سرزمین؛ دوم، دست‌اندازهای متقابل اسطوره و تاریخ به یکدیگر در قالب داستان‌ها و افسانه‌های مربوط به پیدایش و شکل‌گیری اقوام، دولت‌ها، ملت‌ها، شهرها و نظایر آن.»

این مترجم در توضیح روایت جذاب کتاب ضرغامی می‌گوید: «کتابی که در دست دارید با نگاه نقاد یک پژوهشگر تاریخ، پس از بررسی مهم‌ترین اسناد و شواهد موجود، در قالب زندگی کورش، روایتی جذاب و داستان‌وار از شکل‌گیری نخستین امپراتوری در ایران و تاثیرهای متقابل آن بر فرهنگ‌ها و تمدن‌های پیش از خود ارائه داده است.»

شناسه کتاب:

عنوان کتاب: شناخت کورش جهانگشای ایرانی

مولف: رضا ضرغامی

مترجم: عباس مخبر

موضوع: تاریخ- ایران- باستان

طراح جلد: سعید زاشکانی

ناشر: مرکز

محل نشر: تهران

نوع کتاب: ترجمه

زبان اصلی: فارسی

قیمت: ۵۹۸۰۰ تومان

شمارگان: ۱۲۰۰ نسخه

تعداد صفحات : ۷۱۶ صفحه(مصور)

شابک : ۲-۲۴۹-۲۱۳-۹۶۴-۹۷۸

کد خبر 3749074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha