۲ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۶

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

بخش خصوصی گلستان به صندوق توسعه اقتصادی نیاز دارد

بخش خصوصی گلستان به صندوق توسعه اقتصادی نیاز دارد

گرگان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: استان گلستان جزو استان‌های کم برخوردار کشور است و داشتن صندوق توسعه اقتصادی در استان خواسته اصلی بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان بهرامی شامگاه دوشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی راهکارهای بهبود مستمر فضای کسب‌وکار در گلستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش خصوصی در حوزه صنعت به‌عنوان یک حلقه مفقوده مورد کم‌لطفی قرارگرفته است.

وی با این سؤال که اگر پرداخت تسهیلات به واحد تولیدی توجیه اقتصادی ندارد چرا بانک‎ها با ما مشارکت می‎کنند و به دنبال ارائه تسهیلات به بخش خصوصی هستند، افزود: پرونده‎هایی که در سال‎های قبل در حوزه صنعت احصا شد و به قانون جدید نرسیدریال با مبلغ بالای سود بانکی با آن‌ها قرارداد بسته‌شده است که بدهی‌های بخش خصوصی به بانک‌ها را هرروز بیشتر می‌کند و نیاز است به این مهم توجه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان به ارائه تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت به واحد‎های تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: استان گلستان یک استان کم برخوردار است و به دلیل آن‌که بیشتر درآمد ما کشاورزی است منابع درآمدی ما ضعیف است و این موضوع نمی‎تواند باعث توسعه و پیشرفت استان شود.

وی بابیان اینکه نسخه و راه‌حل گذشته دولت در ارائه تسهیلات موفق نبود، اضافه کرد: کمتر از هشت سال زمان بازپرداخت تسهیلات و کمتر از دو سال تنفس برای ارائه تسهیلات به واحدهای خصوصی دیگر توجیه ندارد و نیاز است بانک‎ها به این سمت حرکت کنند.

بهرامی تصریح کرد: کارگروه تسهیل دستاوردهای خوبی داشت و درخواست ما این است که این ستاد با رویکرد جدید سال جاری مصوباتش را در سیستم بانکی دنبال کند.

وی بابیان اینکه بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات بانکی باید حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد سپرده‎گذاری داشته باشد، تأکید کرد: اگر واحد تولیدی به دنبال سپرده‌گذاری بودند دیگر به دنبال دریافت تسهیلات نمی‎رفتند.

بهرامی بابیان اینکه در سیستم بانکی و مؤسسات مالی استان گلستان چندصدایی وجود دارد، متذکر شد: نیاز است برای ارائه تسهیلات، سود و نظم بانکی در استان گلستان اقدام مؤثری صورت بگیرد.

کد خبر 3749159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha