۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲

استاندار خراسان شمالی:

فن‌آوری اطلاعات وارتباطات بستری برای پیشرفت بخش‌های اقتصادی است

فن‌آوری اطلاعات وارتباطات بستری برای پیشرفت بخش‌های اقتصادی است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بستری برای پیشرفت بخش‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدرضا صالحی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، پنجره‌ای به فردای سراسر امید کشور بازکرده است.

وی توجه به تولیدات داخلی، ثبات امنیت و آرامش در کشور، عبور از بحران هسته‌ای، تبدیل تهدید به فرصت بزرگ تعامل با دنیا و تبدیل ایران هراسی به ایران نیازی را ازجمله دستاوردهای دولت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برشمرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزایش صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات در سال گذشته را نقطه‌ای مثبت در کارنامه دولت یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات ۴۲.۴ میلیارد دلاری در مقابل واردات ۴۱.۵ میلیارد دلاری در سال ۹۴، رویدادی است که در راستای درون‌زا و برون‌گرا کردن اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده است.

صالحی کاهش نرخ تورم به کمتر از ۱۰ درصد در تیرماه سال جاری را نشانه موفقیت دولت در بخش‌های اقتصادی دانست و افزود: افزایش ۱.۲ درصدی نرخ مشارکت و کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری در خراسان شمالی، نویدبخش رونق و شکسته شدن رکود در استان است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات، از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، بستری برای پیشرفت در بخش‌های اقتصادی است.

وی بیان کرد: افزایش مشترکین تلفن ثابت از ۲۴۰ هزار به ۲۶۵ هزار مشترک، افزایش مشترکان تلفن همراه از ۴۷۹ هزار به ۶۴۲ هزار مشترک، افزایش ضریب نفوذ کاربران اینترنت از ۱۳.۷۴ درصد به ۲۵.۵۳ درصد و افزایش روستاهای دارای اینترنت از ۳۱ روستا به ۱۷۱ روستا در سه سال اخیر، نشان‌دهنده رشد خوب استان در این حوزه است.

صالحی بابیان اینکه باوجود خدمات انجام‌شده هنوز خراسان شمالی رتبه خوبی نسبت به سایر استان‌های کشور ندارد، خواستار حمایت وزیر ارتباطات جهت اجرای پروژه‌هایی همچون تکمیل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در استان، توسعه شبکه‌های اینترنت همراه نسل سه و چهار و پوشش تلفن همراه در نقاط مرزی این استان شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۴۸.۵ درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، خواستار اختصاص سهمیه خاص برای پوشش اینترنت در مناطق روستایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت به خراسان شمالی سفرکرده است، برگزار شد.

گفتنی است؛ افتتاح نمایشگاه مجازی عملکرد دستگاه‌های دولتی در هفته دولت با ۳۸ غرفه و دو هزار و ۱۵۴ اسلاید راه‌اندازی شد.

همچنین پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک در خراسان شمالی به‌عنوان سومین استان کشور توسط واعظی رونمایی شد.

کد خبر 3751888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha