۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

حاشیه های حضور آقای وزیر درتبریز/وقتی خبرنگاران زمین نشین می شوند

حاشیه های حضور آقای وزیر درتبریز/وقتی خبرنگاران زمین نشین می شوند

تبریز- سفر وزیر اقتصاد و دارایی به تبریز و اولین روز کاری وی در این شهر با حاشیه هایی همراه بود.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- فائزه زنجانی:  به روال هفته های دولت که استان ها میزبان سران کشوری و وزرا هستند این بار نیز علی طیب نیا عصر چهارشنبه وارد تبریز شد تا در چندین جلسه شرکت کرده و چندین پروژه استانی را افتتاح کند.

* آغاز برنامه های وی صبح پنج شنبه با حضور در وادی رحمت تبریز و مزار شهدا آغاز شد که دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم استان از حاشیه های این حضور بود.

* پس از وادی رحمت، حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان دیگر برنامه های وی بود که سبب رسمیت یافتن برنامه های امروز وزیر در استان شد، در این دیدار آیت الله مجتهد شبستری پس از خوشامدهای معمول به طیب نیا، وی را به خاطر نامه سرگشاده اش به رئیس جمهور در مساله نگرانی اقتصادی، فرد با صداقت و درست کار خطاب کرده و در ادامه پیشنهادات مختصری برای وضع اقتصادی کشور مطرح کرده و بقیه سخنان خود را برای اظهار داشتن در نشست اداری استان نگه داشت.

* پس از این دیدار نیز وزیر اقتصاد برای افتتاح چندین پروژه آموزشی استان راهی مدرسه شهید فهمیده تبریز شد تا به طور همزمان و با استفاده از ویدیو کنفرانس ۶۵ پروژه عمرانی و آموزشی را افتتاح کند که البته در این جلسه، میزان بالای سخنرانی ها و تنگ بودن وقت به دلیل آغاز نشست شورای اداری، سبب شد تا وزیر تنها روبان مدرسه را بریده و افتتاح سایر مدارس به شکل ویدیو کنفرانس پس از رفتن طیب نیا و به وسیله مدیران آموزش و پرورش صورت گیرد.

* شورای اداری نیز همانند همیشه با سخنرانی های پی در پی ادامه یافت و آنچه در این بین جالب بود سخنان غیریکنواخت و متفاوت وزیر اقتصاد در هر مراسم بود و به خوبی این را ثابت می کرد که آقای وزیر هرچند مراسم دیگری که برود حرف برای گفتن دارد که تا شب نیز این امر ثابت شد این در حالیست که بسیاری از وزرا و سران کشوری در برنامه هایی که شرکت می کنند اغلب به شکل تکراری سخن می گویند و حرف جدیدی برای جلسه جدیدشان ندارند.

* شورای اداری آخرین برنامه قبل از ظهر وزیر بود؛ اما برنامه های بعد از ظهر با حضور در برنامه های شرکت گاز و پروژه های افتتاحی آن آغاز شده و پروژه های گازرسانی به ۸۳ روستا به شکل ویدیو کنفرانس توسط طیب نیا افتتاح شد.

* پس از این نیز نوبت به اتاق بازرگانی می رسید که این بار خبرنگارانی که از برنامه های صبح با وزیر اقتصاد همراه شده بودند بر حسب دعوت نامه ای که اتاق بازرگانی برای رسانه های مختلف فرستاده بود، گزینشی به داخل راه داده شدند تا خبرنگارانی که از صبح بار ارسال لحظه به لحظه اخبار را به دوش کشیده بودند، این بار نتوانند به داخل راه پیدا کنند.

* هرچند اوضاع برای خبرنگاران دعوتی نیز چندان مناسب نبوده و صندلی برای نشستن آنان در سالن یافت نمی شود و به دلیل راه یافتن چندین خبرنگار نما به داخل، این بار خبرنگاران دعوتی مجبور شدند تا در سالن اتاق بازرگانی بر روی زمین نشسته و برای از دست ندادن اخبار وزیر، اخبار را به شکل لحظه ای مخابره کنند.

* این امر باعث شد تا دوباره ثابت شود که خبرنگاران هنوز هم در بین ادارات و نهادهای مختلف جایگاه خود را نیافته اند و باز هم در سفرهای مختلف سران و در جلسات مختلف این خبرنگاران هستند که مظلوم واقع می شوند.

* پس از آن نیز طیب نیا به همراه استاندار در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد تا بدین ترتیب برنامه های کاری وی در اولین روز سفرش پایان یابد.

* گفتنی است وزیر اقتصاد و دارایی امروز پیش از خطبه های نماز جمعه حاضر شده و به ایراد سخنرانی می پردازد.

کد خبر 3752172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha