۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲

در سه سال اخیر؛

۳۶ هزار شهروند اردبیلی در آموزش‌های قرآنی مشارکت کردند

۳۶ هزار شهروند اردبیلی در آموزش‌های قرآنی مشارکت کردند

اردبیل – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر ۳۶ هزار نفر شهروند اردبیلی در دوره‌های آموزشی قرآنی مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر جمعه در حاشیه جلسه بررسی فعالیت‌های تبلیغات اسلامی استان طی سال‌های اخیر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در طول سه سال گذشته هزار و ۱۹۹ دوره برگزار شده که میانگین حضور در هر دوره نزدیک به ۳۰ نفر است.

وی افزود: تبلیغات اسلامی استان آموزش عمومی قران را وظیفه ذاتی خود می‌داند و در کنار آموزش روخوانی و حفظ به دنبال آموزش مفاهیم قرآنی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت ۳۷۰ موسسه و خانه قرآنی در سطح استان اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محور است و محوریت برنامه‌های خود را مناطق محروم قرار داده است.

به گفته ستوده بسیاری از مؤسسات قرانی که در ارشاد اسلامی استان به وجود آمده‌اند از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات هستند و با این وجود به دلیل اینکه ارشاد اسلامی برخوردار از اعتبارات مطلوب‌تر است، با این مجموعه همکاری دارند.

وی افزود: هر چند تعامل مطلوبی بین دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی وجود دارد اما لازم است مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته و نسبت به اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی بازنگری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اجرای ۶۴ برنامه قرآنی و معرفتی در هفت محور اضافه کرد: این نهاد تربیتی زیرمجموعه‌های متعددی از جمله هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی، هزار و ۶۰۰ مداح، ۱۲۰ انجمن اسلامی  و ۲۵ کانون فرهنگی و تبلیغاتی را تحت پوشش دارد.

ستوده افزود: ۷۵۲ روحانی با این سازمان در ارتباط هستند و این در حالی است که تعداد کل خانه‌های عالم ۱۰۳ مورد است و لازم است نسبت به افزایش خانه‌های عالم به ویژه در مناطق مرزی اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: این دستگاه اجرایی به دنبال خروج فعالیت قرآنی از تصدی‌گری و واسپاری امور به مردم است تا ظرفیت مردم در برنامه‌های قرآنی فعال شود.

کد خبر 3752283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha