۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴

امام جمعه ابهر:

دغدغه اصلی استان زنجان اقتصاد، اشتغال وصنعت باپیوست فرهنگی است

 دغدغه اصلی استان زنجان اقتصاد، اشتغال وصنعت باپیوست فرهنگی است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: دغدغه اصلی استان زنجان اقتصاد و اشتغال و صنعت با پیوست فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه نباید به نام موسیقی و کنسرت، به باورهای مردم بی‌حرمتی شود، افزود: بحث موسیقی در مباحث فقه ما مفصل مطرح شده است. نباید به نام موسیقی و کنسرت، قبح‌شکنی و بی‌حرمتی نسبت به باورها، اعتقادات و اخلاقیات مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: حتما باید در چنین برنامه‌هایی فرهنگ شهر و استان را در نظر بگیریم و در موقع انتقاد نیز نباید کسی برآشوبد و بهانه به دست دشمنان بدهد.

رحیمی افزود: طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک درصد کنسرت‌ها قابل اجرا نبوده است، اما کاری کردند که برخی رسانه‌های داخلی هم‌زبان با رسانه‌های خارجی به بهانه کنسرت و موسیقی، ارزش‌های اعتقادی و شرعی و حتی غیرت ملی را به سخره گرفته و به یک عالم دینی توهین و جسارت کردند.

امام جمعه ابهر گفت: یکی دیگر از عوامل شادی و سرور مسئله اقتصاد است اگر جامعه از نظر اقتصادی قوی باشد و بیکاری ریشه کن بشود این اقتصاد قوی و نبود بیکاری با پیوست فرهنگی آن یقیناً موجب آرامش و سلامتی و سرور خواهد بود.

رحیمی افزود: اگر در جامعه ازدواج کم رنگ شود و در مقابل آن بیکاری رونق پیدا کند و ما عوض رفع بیکاری مردم را با کنسرت و موسیقی های آنچنانی مشغول کنیم. این کارها موجب اضطراب و هیجان خواهند بود حتما در این مسائل توصیه های بزرگان و ائمه محترم جمعه موجب آرامش خواهد بود.

امام جمعه ابهر همچنین انتصاب استاندار جدید را تبریک و حضور اسدالله درویش‌امیری را برای استان یکی فرصت عنوان کرد و افزود: طبق گفته خود استاندار، دغدغه اصلی، اقتصاد و اشتغال و صنعت با پیوست فرهنگی است.

رحیمی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، گفت: در گرامی‌داشت هفته دولت شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی‌ها، بازدیدها و گزارش عملکردها هستیم. هفته‌ای سرشار از کار و فعالیت برای دولت‌مردان که در این هفته این امکان را فراهم می‌آورند تا ابعاد مختلف کامیابی‌ها و ناکامی‌های عملکرد دولت مورد نقد و بررسی قرار گیرد و به ترسیم افق‌های مطلوب آینده بر اساس واقعیت‌های موجود بپردازیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه ما در شادی و سرور مدیون امنیت هستیم، افزود: در امنیت انسان احساس شادی می‌کند. امنیت روانی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی. اگر در جامعه شاداب هستیم مدیون نیروهای امنیتی بالاخص وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و مرزداران سپاه و ارتش و امثال این بزرگواران هستیم. اگر یک روزی دشمن احساس کند این نیروها با آن‌ها کاری ندارند، یقیناً امنیت و آرامش را از دست انسان می‌گیرند.

کد خبر 3752385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha