۷ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۶

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان: خبرداد:

استقرار سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کردستان

استقرار سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کردستان

سنندج- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان از استقرار سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری در این استان خبرداد و گفت: تلاش خواهیم کرد این سامانه را تا پایان هفته دولت به بهره برداری برسانیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقانی  شامگاه شنبه در جلسه ای که به منظور ارائه طرح های سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان کردستان و با حضور وزیرآموزش و پرورش در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در استان را ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری خواند و گفت: این مرکز از آبان ماه سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: نمایندگان تمام الاختیار دستگاهه های اجرایی مرتبط با بحث سرمایه گذاری در این مرکز مستقر شدند و این مهم منجربه کاهش زمان صدور مجوزها شده است.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های ما استقرار سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در استان است که سعی خواهیم کرد تا پایان هفته دولت این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: با استقرار سامانه مذکور از این به بعد استعلام های مربوط به طرح های سرمایه گذاری به صورت الکترونیکی از دستگاه های ذیربط گرفته خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه قبل از سال ۹۲ تنها یک طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده بود، اضافه کرد: با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری این تعداد به چهار طرح رسیده است.

وی  از جمله طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان را طرح کارخانه فولاد در سقز با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیون دلار وطرح گردشگری دوکانان بانه با ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه مجوز طرح سرمایه گذاری کارخانه دخانیات سقز با ۴۰ میلیون یورو در حال صدور است، اظهارداشت: این مهم از ثمرات مرکز خدمات سرمایه گذاری و ماحصل تلاش تمامی مسئولان استان در این رابطه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان یکی از رسالت های قانونی مرکز خدمات سرمایه گذاری در حوزه سرمایه گذاری خارجی ذکر کرد و افزود: یکی از اولویت های وزارت اقتصاد جذب سرمایه گذاری داخلی و توجه به این مسئله است چراکه این مهم منجر به بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری خارجی خواهد شد.

کد خبر 3753502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha