۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

اجرای طرح ارتقای هتلینگ در ۴۸ بیمارستان تامین اجتماعی در سال جاری

اجرای طرح ارتقای هتلینگ در ۴۸ بیمارستان تامین اجتماعی در سال جاری

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح ارتقای هتلینگ در ۴۸ بیمارستان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی همتی در مراسم بهره داری از طرح هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی شهریار  گفت: طرح ارتقای هتلینگ در ٢٢ بیمارستان تامین اجتماعی در سال گذشته اجرا شده و پیش بینی می شود در سال جاری نیز این طرح در ٤٨ بیمارستان دیگر سازمان تامین اجتماعی اجرا و به بهره برداری برسد.

اظهار داشت: زمانیکه گفته می شود سازمان تامین اجتماعی به ریل خدمتی خود بازگشته است، مصداق این مسئله را می توان در افتتاح طرح هتلینگ در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران دانست.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی وظیفه دارد به بهترین نحو ممکن به بیمه شدگان تحت پوشش خدمت رسانی داشته باشد و این سازمان در این زمینه اهتمام ویژه ای دارد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تحقق این امر را نشانگر فعالیت حرفه ای سازمان تامین اجتماعی در مسیر خدمت رسانی به بیمه شدگان برشمرد و افزود: البته حرکت در این مسیر و حصول نتایج جای تقدیر از تمامی پرسنل سازمان بخصوص افرادی که در این زمینه اهتمام داشته اند، دارد.

همتی گفت: طرح ارتقای هتلینگ در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در شرایطی اجرا شد که تمامی بخش های بیمارستان هایی که این طرح در آنها به اجرا می رسید، فعال بودند و خدمات مورد نیاز را به بیمه شدگان ، بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می کردند.

وی از مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران و ریاست و کارکنان بیمارستان تامین اجتماعی شهریار بابت اجرای طرح هتلینگ در این مرکز درمانی قدردانی کرد.

همتی با بیان اینکه ارتقای طرح هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی بعنوان یکی از محورهای برنامه های سازمان در حوزه درمان است، اضافه کرد: در این زمینه حدود ١٦ برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی اولین سازمانی در کشور است که برنامه استراتژیک پنج ساله را مدون و به دنبال آن برنامه راهبردی را تهیه و منتشر کرد؛ بطوریکه هم اکنون کتاب برنامه راهبردی سازمان در دسترس همگان است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی نخستین سازمانی است که برنامه راهبردی را به مرحله عملیاتی رسانده است بگونه ای که در حال حاضر بودجه های این سازمان بر اساس برنامه های عملیاتی تدوین و تصویب می شوند .

وی ارتقای دستگاه های رادیولوژی را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:  طی برنامه سه ساله تمامی دستگاه های رادیولوژی بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی دیجیتال شدند و امید است تا پایان سال جاری تمامی دستگاه های رادیولوژی بیمارستان شهریار نیز دیجیتال شوند.

همتی به منافع حاصل از پیشبرد این مهم اشاره کرد و بیان داشت: از جمله فواید و نتایج مثبت این امر، حذف فیلم رادیولوژی است که بعنوان یکی از آلاینده های اصلی محیط طبیعی به شمار می روند و پایداری محیط زیست را با خطر مواجه می کنند.

وی با بیان اینکه این امر جزء برنامه های سازمان بهداشت جهانی بوده و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پیش قدم بوده است، افزود: در پایان امسال هیچ بیمارستانی در تامین اجتماعی نخواهیم داشت که دستگاه های رادیولوژی قدیمی داشته باشد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به حرکت در مسیر استفاده از سیستم نگهداری و انتقال اطلاعات پزشکی اشاره کرد و گفت: تمامی فیلم های رادیولوژی از طریق این سیستم قابل انتقال به تمامی نقاط ایران و دنیا خواهد بود.

همتی در ادامه از راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان تامین اجتماعی شهریار خبر داد و افزود: فعالیت ها در حوزه درمان در مسیر و ریل اصلی قرار دارد و این حوزه در زمینه خدمت رسانی مسیر شکوفایی را طی می کند.

وی با بیان اینکه در ٤ محور اصلی در زمینه ارتقای هتلینگ فعالیت می شود، گفت: در این زمینه دو محور دیگر باقی مانده است که در آینده نزدیک و پس از تکمیل طرح ارتقای هتلینگ در تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد که از جمله آنها می توان به مقوله نیروی انسانی اشاره کرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بحث ارتقای هتلینگ بعنوان یک اقدام بین بخشی  در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است، افزود: در این زمینه توجه ویژه به رضایتمندی دو قشر از مردم شده است که ابتدا بیماران و مراجعین مراکز درمانی هستند و سپس رضایتمندی همکارن و کادر درمانی است.

کد خبر 3754409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha