۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد؛

اهداف برگزاری سمینارفنی منطقه‌ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی

اهداف برگزاری سمینارفنی منطقه‌ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی

قائم مقام مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به برگزاری سمینار فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) به میزبانی سازمان در تهران، اهداف برگزاری این سمینار راتشریح کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، رضا راعی گفت: سمینار٢ روزه فنی منطقه‌ای ایسا  با حضور دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیران این سازمان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ٩ و ١٠ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای مالزی، هند، نپال، سوئیس و کره جنوبی در سمینار فنی منطقه ای ایسا حضور خواهند داشت، اظهار داشت: دبیر کل ایسا ازسوئیس، معاون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مالزی، معاونین مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق احتیاط کارکنان نپال، مدیر عامل، دبیر فنی وزیر، مشاور مدیرعامل و مسئول رابط  سازمان های کار و تامین اجتماعی هند و مدیرکل و معاون امور بین‌الملل سازمان ملی بازنشستگی کره جنوبی در این سمینار شرکت خواهند کرد.

 راعی به تشریح برگزاری سمینارفنی منطقه ای ایسا در تهران پرداخت و گفت: آشنایی با محدوده وسیع طرح‌های تامین اجتماعی، بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و تجربیات کشورهای مختلف، بررسی مقوله حکمرانی خوب و استفاده بهینه از ICT در تامین اجتماعی، تسهیم دانش در خصوص مقوله افزایش پوشش بیمه‌ای و تصمیم‌گیری در مورد آینده توسعه سازمان تامین اجتماعی از مهمترین این اهداف است.

وی اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات را از موضوعات محوری مورد بحث در سمینار فنی منطقه‌ای ایسا عنوان کرد و اظهار داشت: یادگیری در مورد نقش و جایگاه بحث ICT درتحقق اهداف سازمان‌های منطقه‌ای عضو و نیز حرکت به سمت سازمانی الکترونیک متناسب با سیاست‌ها و فرآیندهای استاندارد، ارزیابی پسین زیرساخت‌های ICT و نگهداشت زیرساخت‌های مذکور از زمینه های مورد بحث این بخش است.

راعی با بیان اینکه بر اساس رهنمون حکمرانی خوب ایسا (رهنمون‌های ٧٦ تا ٨٢) منابع انسانی به مثابه اصلی‌ترین دارایی سازمان‌های تامین اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: در این سمینار مروری بر اقدامات انجام شده در خصوص بحث منابع انسانی در کشورهای منتخب انجام می‌گیرد.

وی، علاوه بر ٢ موضوع فوق، ساختار سازمانی را از دیگر موضوعات محوری مورد بحث عنوان کرد و افزود: عملکردهای مطلوب در برخورداری از ساختاری منعطف در این سمینار بررسی می‌شود. ساختاری که همراستا با اصول پنج‌گانه حکمرانی خوب شامل پاسخگویی، شفافیت، پیش‌بینی‌پذیری، مشارکت و پویایی سازمان‌های تامین اجتماعی است.

راعی گفت: آشنایی با راهبردهای افزایش پوشش بیمه‌ای و فرآیندهای پوشش با هدف توسعه و ارائه خدمات جدید برای اعضا و ذی‌نفعان سازمان‌های تامین اجتماعی از دیگر موضوعات محوری مورد بحث در سمینار منطقه ای ایسا در تهران است.

کد خبر 3754419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha