۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور:

حوزه گردشگری با کمبود زیرساختها مواجه است

حوزه گردشگری با کمبود زیرساختها مواجه است

سوادکوه - معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: تاکنون غفلت بزرگی درزمینهٔ توجه به گردشگری وجود داشته است و از نظر زیرساختی با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه کلبه‌های اقامتی چوبی پارک جوارم شهرستان سوادکوه گفت: شهرستان سوادکوه و پارک جنگلی جوارم، الگوی خوبی برای گردشگری بسیاری از نقاط دیگر است.

به بیان وی، گردشگری‌ای که تنها یک سفر شخصی باشد، نه‌تنها اشتغال ایجاد نمی‌کند که مخل امنیت شهروندان شهر مقصد و موجب آسیب رسیدن به محیط‌زیست و منابع طبیعی خواهد بود، اما صنعت گردشگری به‌واسطه تعریف فرایندها و اقدامات این‌گونه نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اراده دولت تدبیر و امید بر این است که گردشگری در کشور به یک صنعت تبدیل شود و می‌تواند نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی باشد، چراکه تمام مختصات اقتصاد مقاومتی را دارا هست. اگر ما بتوانیم این صنعت را ایجاد کنیم، محیط‌زیست، منابع طبیعی را نجات خواهیم داد. از سرمایه‌های خود نیز استفاده خواهیم کرد ایجاد اشتغال نیز خواهیم کرد.

شیرکوند از مزایای تبدیل گردشگری به صنعت گفت: اگر پارک جنگلی مانند جوارم در جنگل‌ها باشد، منابع طبیعی و محیط‌زیست به‌طور دقیق نظارت خواهند داشت تا درختی قطع نشود و آسیب به محیط وارد نشود. میراث فرهنگی و گردشگری نیز به‌عنوان متولی بر این امر نظارت خواهد داشت.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: کاری که سرمایه‌گذار هم باید انجام دهد، مشخص خواهد بود، اینکه در کجا چه‌کاری کند و تفرج‌گاه و سازه‌ها چگونه باشد که به محیط‌زیست آسیب نرسد و باید فرایند تعریف‌شده‌ای را در پیش بگیریم که همه‌چیز حفظ شود و مردم هم این امر را ببینند.

وی بابیان اینکه گردشگری هنجارستیز نیست افزود: در طی دو سال اخیر ما شاهد افزایش چشم‌گیر گردشگران خارجی بوده‌ایم، اما حتی یک مورد نداشتیم که گردشگر خارجی ارزش اخلاقی ما را ندیده گرفته باشد.

وی بابیان اینکه ما در امر گردشگری کمبود زیرساخت داریم، اذعان کرد: در استان نباید، سرمایه‌گذار احساس کند که در جامعه ملوک‌الطوایفی زندگی می‌کند. سرمایه‌گذار باید حداقل بداند که با یک مجموعه‌ای همگرا روبروست و موردحمایت قرار می‌گیرد و این حمایت‌ها هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 3754460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha