۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

در آستانه سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

توصیه‌های یک استاد حوزه علمیه به طلاب جدید

توصیه‌های یک استاد حوزه علمیه به طلاب جدید

استاد حوزه علمیه به طلاب جدید توصیه کرد که برای موفقیت در تحصیل، دو برنامه درسی و معنوی برای خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری امروز در جمع طلاب جدیدالورود استان خوزستان که در قالب طرح میثاق طلبگی در مجتمع فرهنگی نور قم حضور داشتند توصیه‌هایی ارائه کرد.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین شعارهای طلبگی که در موفقیت طلبه می‌تواند موثر باشد و طلبه در راستای آن می‌تواند راه موفقیت را به مردم نشان دهد جمله کلیدی «از ما حرکت، از خدا برکت» است، که هر چه این حرکت و تلاش بیشتر باشد برکت خداوند هم بیشتر خواهد بود.

رئیس موسسه سیره شهدا افزود: طهارت بالاترین برکتی است که خداوند می‌تواند به انسان بدهد، همان طورکه اهل بیت(ع) هم خودشان پاک هستند و هم دیگران را می‌توانند پاک کنند.

وی تصریح کرد: طلبه باید در زمینه‌های فکری، برنامه ریزی و تقوا، حداکثر توان و انرژی خود را به کار گیرد تا بتواند تاثیر موثر و مهمی در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه طلبه باید دو برنامه درسی و معنوی داشته باشد، افزود: نکاتی که در برنامه درسی مهم است شامل پیش مطالعه، تمرکز، مطالعه مستمر، مباحثه، خلاصه برداری و تدریس است که طلبه باید به این اصول توجه داشته باشد.

این استاد حوزه گفت: برنامه معنوی یا همان تهذیبی که مقام معظم رهبری به آن توصیه داشتند، اهمیت مهمی در زندگی طلبگی دارد و باید توجه ویژه به آن شود.

به گفته وی، نماز اول وقت، نوافل و نماز شب، انس با قرآن و انس با ذکر و استغفار از برنامه‌های معنوی طلبه است.

وی در ادامه افزود: نماز شب در زندگی طلبگی نقش سازنده و مهمی دارد. برداشتن بار تبلیغ انژری زیادی می‌خواهد که نماز شب این انژری را به طلبه می‌دهد تا بتواند در راه تبلیغ موفق و پرانرژی باشد.
 

کد خبر 3757262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha