۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱

تامین اجتماعی ٧ رهنمود اتحادیه بین المللی را اجرا می کند

تامین اجتماعی ٧ رهنمود اتحادیه بین المللی را اجرا می کند

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، محورهای فعالیت این سازمان را در ٤ محور بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی و بانکی بیان کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی ٧ رهنمود ایسا را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم اردلان در کارگروه دوم سمینار منطقه ای فنی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در تهران که با عنوان نیروی انسانی و ساختارها برگزار شد،در زمینه معرفی فعالیت سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمان از طریق ٥٣٠ شعبه تامین اجتماعی، ٧٢ بیمارستان و ٢٨٥ مرکز درمانی خدمات خود را به بیش از ٤٢ میلیون نفر در سطح کشور ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ٦٧ هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ١٩هزار و٣٨٥ نفر در بخش بیمه (٢٩ درصد نیروی انسانی)، ٤٦هزار و٨١٢ نفر در بخش درمان (٦٩ درصد نیروی انسانی) و ١١٧٠ نفر (٢ درصد نیروی انسانی) در ستاد سازمان ارائه خدمت می‌کنند.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ١٥٠٠ عنوان شغلی در سازمان، اظهار داشت: از تعداد نیروهای انسانی سازمان، ٢٩هزار و٤٣٢ نفر را بانوان و ٣٧هزار و٩٣٥ نفر را آقایان تشکیل می‌دهد. همچنین در سازمان حدود ٧٦٠٠ پزشک متخصص، داروساز، دندانپزشک و PHD، ٤ هزار فوق لیسانس، ٢٧ هزار لیسانس و ٢٨ هزار فوق دیپلم و دیپلم مشغول به فعالیت هستند. 

اردلان، در زمینه ٧ رهنمود ایسا که در سازمان تامین اجتماعی به اجرا در می‌آید، افزود: رهنمود ٧٦ خط مشی‌های استخدام، گزینش و ارتقا را در دستور کار دارد. رهنمود ٧٧ مربوط به ارزیابی عملکرد کارکنان است. رهنمود ٧٨ توسعه و آموزش را در بردارد، رهنمود ٧٩ مدیریت و نگهداری استعدادها را شامل می‌شود، رهنمود ٨٠، برنامه ریزی جانشین پروری است، رهنمود ٨١ تعلق خاطر کارکنان، خط مشی جبران خدمت و کار شایسته را شامل می‌شود و رهنمود ٨٢ ارتقای ارزش‌های سازمانی است.

وی با تاکید براینکه سازمان در تدوین برنامه‌های عملیاتی، مهمترین مزیت راهبردی را سرمایه‌های انسانی خود در نظر گرفته است، گفت: سازمان دو راهبرد کلان را تعقیب می‌کند؛‌ راهبرد نخست استقرار رویکرد نوین سازمانی در حوزه سرمایه انسانی است. این راهبرد برای پاسداشت شان انسانی و حرفه‌ای و ارتقای کیفیت زندگی کارکنان پایه‌ریزی شده است. راهبرد دوم نیز طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش به عنوان مبنای نظام تصمیم‌گیری است که با تاکید بر مبنای نظریه بیمه‌ها و تامین اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس این دو راهبرد اساسی سازمان ١٤ برنامه عملیاتی را طراحی کرده است که شامل بازطراحی و پیاده سازی نظام جذب استخدام، بازبینی و اصلاح نظام جبران خدمت، بازطراحی نظام رفاهی کارکنان و طراحی و پیاده سازی مدل شایستگی و تدوین روش‌های ارزیابی شایستگی در سطوح مختلف است.

اردلان طراحی و پیاده سازی نظام آموزش مبتنی بر یادگیری راهبردی، بازطراحی و پیاده سازی نظام مدیریت عملکردی کارکنان را از دیگر برنامه‌های عملیاتی راهبردهای سازمان برشمرد و افزود: همچنین طراحی و پیاده سازی نظام جانشین پروری، طراحی و پیاده سازی فرآیند مدیریت استعدادها و طراحی و استقرار سیستم‌های رفتاری شایسته کارکنان از دیگر برنامه‌هایی است که در سازمان درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: از طرفی تدوین سند جهت گیری منابع انسانی، تجزیه و تحلیل شغل و طبقه‌بندی مشاغل سازمان، طراحی نظام برنامه ریزی مسیر پیشرفت شغلی، طراحی و پیاده سازی نظام توانمندسازی کارکنان و طراحی و پیاده سازی سیستم‌های اطلاعاتی منابع انسانی با رویکرد یکپارچه سازی سیستم‌ها و ... ١٤ برنامه عملیاتی را تشکیل می‌دهد که این برنامه‌ها در مدت دو سال و تا پایان سال آینده  در سازمان تامین اجتماعی اجرایی می‌شود.

کد خبر 3757707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha