وضعیت تلفن ثابت تا خرداد ۹۵ ؛

ضریب نفوذ تلفن ۳۸ درصد شد/ اینترنت پرسرعت در ۱۸ هزار روستا

ضریب نفوذ تلفن ۳۸ درصد شد/ اینترنت پرسرعت در ۱۸ هزار روستا

آمارهایی ارائه شده از دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات نشان می دهد که بالغ بر ۳۰ میلیون خط تلفن در کشور دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۸.۱۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت ارتباطات تلفن ثابت را تا پایان خردادماه سال ۹۵ منتشر کرد.

برپایه این گزارش، شمار خطوط منصوبه تلفن ثابت توسط مخابرات در کل کشور ۳۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۶۹ خط است که از این تعداد ۲۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۲۰ خط در شهرها و ۶ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۴۹ خط در روستاها نصب شده است. این درحالی است که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۶۱ خط تلفن در کل کشور دایر و فعال است.

برمبنای خطوط تلفن در کشور، ضریب نفوذ این فناوری ۳۸.۱۳ درصد اعلام شده و تعداد تلفن های همگانی ۱۳۱ هزار و ۵۲۵ دستگاه است.

در همین حال بررسی ها نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۲۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و ۵۴ هزار و ۲۷۹ روستا فقط ارتباط دارند.

سیستم موبایل روستایی (WLL ) نیز توسط شرکت مخابرات ایران برای یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۲۳ مشترک در روستاها فعال شده است و تعداد روستاهای دارای ارتباطات WLL روستایی نیز ۵۶۴ روستا است. این فناوری از طریق طرح توسعه مخابرات اجباری (USO ) به روستاها رفته است.

آمار منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات حاکی از آن است که تا پایان خردادماه امسال ۱۸ هزار و ۲۸۴ روستا دارای اینترنت پرسرعت از محل طرح USO هستند و ۴ هزار و ۷۴۲ دستگاه تلفن همراه جاده ای نیز در کشور نصب شده است.

کد خبر 3757886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha