۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاون عامل رشد سرمایه اجتماعی است/ضرورت حذف موانع توسعه تعاون

تعاون عامل رشد سرمایه اجتماعی است/ضرورت حذف موانع توسعه تعاون

اراک- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش بخش تعاون در کشور علاوه بر مزایای اقتصادی، عامل رشد همبستگی، مشارکت و سرمایه اجتماعی است و برای توسعه این بخش باید موانع موجود رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری ظهر شنبه در یازدهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تعاون بزرگترین بستر و عامل افزایش سرمایه اجتماعی است و مهمترین چیزی که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت همین روحیه کار جمعی و گروهی بود که باعث شد در مقابل دشمن با تمام توان بایستیم.

وی با اشاره به برجام به عنوان جلوه دیگری از تعاون و هم گرایی، افزود: این اقدام در تاریخ معاصر ما بی نظیر بود که یک کشور در حال توسعه در مقابل شش کشور قدرتمند  اقتصادی دنیا پافشاری بر حقوق خود کندو خواسته اش را به سرانجام برساند و این موفقیت نیز با روحیه هم افزایی و تعاون حاصل شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وقتی مسائل کلان و بزرگ را در جدی ترین و دقیق ترین فضای حقوقی و سیاسی جهانی می توانیم حل کنیم مطمئنا می توانیم مسائل داخلی را نیز با همکاری و تعامل حل کنیم.

کلانتری بیان کرد: با حمایت نمایندگان و استان فرمانداران و بخشداران باید حمایت کنیم تا بخش تعاون در استان مرکزی فعالتر شود چرا که در این استان و کشور، امکانات و ذخایر ارزشمند فراوانی داریم و بستر برای توسعه تعاون فراهم است.

وی با اشاره به نگرشهای ناصحیح در مورد تعاون، خاطرنشان ساخت: باید نگرش های غلط و ناصحیح نسبت به تعاون اصلاح شود و تعاون و کارآفرینی آموزش داده شود تا آحاد مردم از این موضوع استقبال کنند و به صحنه مشارکت بیایند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به وجود برخی موانع بر سر راه توسعه تعاون در کشور اظهار داشت: باید موانع پیش رو در دستگاه های اجرایی حذف  و مقررات خشک و بی انعطاف اصلاح شده تا راه برای مشارکت مردم و افزایش تعاون مهیا شود.

کلانتری تصریح کرد: تعاونی ها بسیاری از اوقات در پیچ و خم ادارات و دستگاه های اجرایی و قوانین دست و پاگیر گرفتار می شوند و نمی توانند ادامه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از برنامه ریزی های صحیح از سوی تعاونی ها نیز گفت: تعاونی ها باید بهره وری را ارتقا داده، صرفه جویی کنند و همچنین مدیریت منابع انسانی آنها باید تقویت شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پس از یک برنامه ریزی جامع و صحیح و ارتقای بهره وری و کیفیت تولید می توانیم برندسازی کرده و زمینه صادرات را فراهم کنیم.

کلانتری خاطرنشان ساخت: توجه به بازارهای هدف و حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی یکی از مواردی است که از طریق آن تعاونی ها می توانند امکان صادرات محصولاتشان را فراهم کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: تعاونی های توسعه و عمران شهرستان نیز یکی از تعاونی هایی هستند که باید افزایش یابند که در حال حاضر ۲۵ تعاونی توسعه عمرانی شهرستان در کشور ثبت شده اند و در استان مرکزی پنج تعاونی آماده فعالیتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید نقش ویژه برای تعاون در اشتغال قائل شویم و اگر این مساله تحقق پیدا کند پیش بینی می کنیم تا ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

کلانتری خاطر نشان کرد: در اصول بین المللی تعاون اصلی داریم به عنوان «تعاون در تعاون» یعنی تعاونی ها با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند و از این طریق بدنه بخش تعاون مستحکم تر و قوی تر شود که این مساله نیز باید در کشور مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 3759202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha