۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد:

لزوم توجه به رشد بهره وری وتوسعه پایدار دربخش کشاورزی استان مرکزی

لزوم توجه به رشد بهره وری وتوسعه پایدار دربخش کشاورزی استان مرکزی

اراک- نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: توجه به ارتقای بهره وری از طریق شیوهای نوین و توسعه پایدار در بخش کشاورزی استان مرکزی از مسائلی است که در برنامه ریزی ها باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با مدیران ادارات بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: توسعه پایدار استفاده از منابع تجدیدپذیر در تولید و ایجاد درآمد برای نسل حاضر با لحاظ مصالح نسل های آینده است.

وی افزود: مقوله کشاورزی با موضوع توسعه پایدار یک ارتباط بسیار جدی و منطقی دارد.

کریمی گفت: در مباحث توسعه در گذشته، همواره بر موضوع توسعه و رشد تولید تاکید می شد، اما از سال ۱۹۷۰ برای اولین بار سازمان ملل مقوله توسعه پایدار را در حوزه محیط زیست و توسعه مطرح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مفهوم توسعه پایدار این است که ما بتوانیم توسعه و پیشرفت را در قالبی تجدیدپذیر و منطقی برای محیط زیست و طبیعت داشته باشیم، به عبارت دیگر نسل حاضر بتواند تولید و رفع نیازمندی های خود را در عرصه های مختلف از کشاورزی و صنعت گرفته تا مسائل دیگر حاصل کند، بدون آنکه نسل های آینده را به خطر بیندازد.

وی عنوان داشت: توسعه پایدار حاصل نمی شود، مگر اینکه ما در عرصه تولید، روش و سیستمی را بکار ببریم که از آنچه در طبیعت تجدیدپذیر است به عنوان منبع استفاده کنیم نه اینکه منابع نسل های آینده کره زمین را پیش خور کرده و نابود کنیم.

کریمی خاطرنشان ساخت: در بحث کشاورزی هم مقوله توسعه پایدار بسیار جدی مطرح بوده و نظامی است که با استفاده از شیوه های پایا و بادوام بتواند بهره وری الگوهای زراعی را بهبود بخشد، به طوری که کشاورزان بتوانند عرضه محصولات کشاورزی را هماهنگ با رشد جمعیت و رشد اقتصادی با در نظر گرفتن محیط زیست، حاصل کنند.

کد خبر 3759508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha