۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

۲۳۰۰شرکت تعاونی درمرکزی فعالیت دارند/تاسیس۷۴تعاونی طی یکسال گذشته

۲۳۰۰شرکت تعاونی درمرکزی فعالیت دارند/تاسیس۷۴تعاونی طی یکسال گذشته

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: هم اکنون دو هزار و ۳۸۲ شرکت تعاونی در استان مرکزی فعالیت دارند و ۷۴ تعاونی طی سال گذشته تاکنون تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آبایی ظهر شنبه در  یازدهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تعاونی ها در کشور با هدف رهایی از اقتصاد تک محصولی شکل گرفته است.

وی با اشاره به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و نام گذاری سیزدهم شهریور به عنوان روز تعاون گفت: این نامگذاری نه بزرگداشت یک روز که آغاز تغییر یک رویکرد بوده که در همه عرصه های اقتصادی و اجتماعی زندگی ایرانیان را دستخوش تحول اساسی قرار می دهد.

آبایی افزود: حلقه مفقوده توسعه و پیشرفت ایران و رهایی از اقتصاد تک محصولی و دولت محوری، توجه ویژه به ظرفیت های مردمی و ملی است که یکی از راه ها و به یه یقین مهمترین راه برای فعال کردن آن تکیه بر بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهارداشت: تنگ نظری ها و دشمنی های نابخردانه ای از سوی قدرت های ستمگر برای ضربه زدن به اقتصاد کشور انجام شده که این مسائل، جز با حمایت از توان عمومی مردم که تعاون نماد و تجلی آن است ممکن نیست.

وی ادامه داد: با این باور باید همه با هم، با تعاون و همدلی و توجه به تجارب تلخ و شیرین گذشته، در راستای توسعه تعاون کوشا بوده تا شاهد ظهور توفیقات بیشتر در کاهش بیکاری و توسعه همه جانبه در استان و کشور با محوریت تعاون باشیم.

آبایی با اشاره به فعالیت بخش تعاون در استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۸۲ شرکت تعاونی در استان مرکزی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: طی هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، ۷۴شرکت تعاونی جدید در استان تشکیل شده که ۶۰۲ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و فرصت های شغلی ایجاد شده تعوسط تعاونی ها را در این استان به ۲۰هزار نفر رسانده است. 

آبایی خاطرنشان ساخت: همچنین طی این مدت ۸۶۶ نفر عضو جدید به کل اعضای تعاونی های فعال استان افزوده شده است.

کد خبر 3759543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha