۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸

مدیرکل تعاون و کار اردبیل:

بیشترین تعداد تعاونی اردبیل در بخش کشاورزی است

بیشترین تعداد تعاونی اردبیل در بخش کشاورزی است

اردبیل – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیشترین تعداد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی ظهر شنبه در جمع مدیران تعاونی‌ها تصریح کرد: از هزار و ۸۳۳ تعاونی در استان، ۲۹ درصد در بخش کشاورزی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲.۸ درصد از تعاونی‌ها در بخش صنعت اضافه کرد: تنها ۱۲.۸ درصد از تعاونی‌ها در بخش مسکن فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تأکید به اینکه از کل تعاونی‌ها ۵۰۸ مورد در سه سال اخیر ایجاد شده است، ادامه داد: تعداد اعضای کل تعاونی‌های استان ۳۸۰ هزار نفر است.

رحیمی با اشاره به رشد تعداد اعضای تعاونی‌ها در سال‌های اخیر متذکر شد: اشتغال‌زایی تعاونی‌ها نیز وضعیت مطلوبی داشته و شاهد اشتغال ۱۶ هزار نفر هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد تعاونی‌ها در اردبیل دایر هستند، اضافه کرد: در ادامه شهرهای مشگین شهر، بیله سوار، پارس‌آباد، خلخال و سرعین محل استقرار تعاونی‌های استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعاونی را فرصت افزایش بهره‌وری به واسطه تجمیع سرمایه‌ها دانست و گفت: علاوه بر این تعاونی فرصت مطلوب حمایت از اقشار کم‌درآمد را فراهم می‌سازد.

به گفته رحیمی تعاونی‌های استان با مشکلاتی از جمله ضعف بنیه مالی و ضعف‌های مدیریتی مواجه هستند که با فعالیت هر چه بیشتر اعضا می‌توان نسبت به رفع‌ورجوع آن اقدام کرد.

وی به ضرورت توانمندسازی اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه به واسطه ظرفیت تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: این مهم در قالب تعاونی‌های فراگیر می‌تواند عملیاتی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خطاب به مدیران تعاونی‌ها تأکید کرد: در عین حال انتظار می‌رود تعاونی‌ها نیز از فرصت‌های اقتصادی به شکل مطلوب و بهینه بهره گیرند.

کد خبر 3759553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha