۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲

۴۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۴۰ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به پوشش ۴۰ میلیون ایرانی در بیمه سلامت،گفت: ازاین تعداد ۲ میلیون عضو صندوق روستایی، ۱۱میلیون بیمه همگانی و مابقی نیز بیمه خویش فرما و اختیاری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ دکتر محمدجواد کبیر، خدمات ارزشمند نظام سلامت را دستمایه خوب و ارزشمندی برای کشور دانست و افزود: بیمه سلامت همه تلاش خود را برای بهره مندی جامعه هدف جهت استفاده حداکثری از امکانات موجود انجام می دهد.

وی ادامه داد: عزم جدی دولت یازدهم برای تحقق طرح نظام سلامت بیانگر پایبندی دولت به حقوق شهروندی بوده و رئیس محترم جمهوری در ایجاد طرح تحول سلامت حمایت همه جانبه و زیادی را برای تامین و پایداری منابع آن انجام داده است.

وی، ایجاد آرامش و آسایش برای مردم را مهمترین هدف بیمه سلامت عنوان و یادآور شد: نقش این سازمان حمایتی، حفاظت از مردم در برابر هزینه های مالی درمان بوده و سعی دارد با تحت پوشش بیمه قرار دادن افراد، هیچ ایرانی را بدون پوشش بیمه ای قرار ندهد.

کبیر، نظام بیمه در حوزه سلامت را یکی از مهم ترین مولفه هایی برشمرد که می تواند در کارکرد نظام سلامت اثر گذار باشد و گفت: اگر بیمه سلامت به عنوان یک بیمه کارآمد، اثربخش با بهره وری بالا شود بدون شک می تواند کارآیی نظام سلامت در کشور را دوچندان کند.

این مسئول، حفاظت از مردم در برابر هزینه های سلامت، ایجاد بیمه همگانی برای جمعیتی که بدون هرگونه پوشش بیمه ای باشند، دسترسی یکسان، بهره مندی و برخورداری براساس نیاز برای بیمه شدگان و نیز ایجاد یک فضای اطمینان و تضمین برای ارائه خدمات کمی و کیفی سلامت با استفاده از استراتژی خرید راهبردی را چهار محور اصلی و اساسی در حوزه بیمه سلامت اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران یادآور شد: طرح تحول سلامت دستاوردهای عظیمی را با خود به همراه داشته و شاید نماد این دستاوردها، رضایتمندی مردم باشد.

به گفته وی، مهمترین مساله حائز اهمیت در این طرح، تناسب بین منابع و مصرف است که با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری در تبیین سال اقتصاد مقاومتی، نماد عینی آن در اقدام و عمل حوزه کنترل سلامت بوده است.وی ادامه داد: خوشبختانه حدود ۱۰۰ درصد گروه های محروم، آسیب پذیر و فقیر جامعه که هیچ نوع بیمه ای را دارا نبوده اند امروز تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند.

دکتر کبیر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پراکندگی و ناپایداری منابع مالی مهم ترین چالش در حوزه سلامت و نظام بیمه ای کشور است که باید تلاش کرد تا امسال و سال بعد منابع بیمه ای پایدار شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشته دو سال از اجرای طرح تحول سلامت نقاط مثبت و منفی آن مورد رصد قرار گرفته، گفت: یکی از نکته های مثبت این طرح، افزایش سطح رضایت مردم و کاهش دغدغه آنان در ارائه خدمات بستری بوده است.

پزشک خانواده برای نظام سلامت کشور ضروری است

مدیرعامل بیمه سلامت کشور ضمن اعتقاد داشتن به اجرای طرح پزشک خانواده و تلاش برای محقق شدن آن، افزود: این طرح در زمان حاضر برای نظام سلامت کشور امری ضروری محسوب می شود.

کبیر با بیان اینکه متاسفانه این باور هنوز در مردم ما شکل نگرفته که نباید برای هر بیماری ساده به پزشک متخصص مراجعه کرد، ادامه داد: ابتدا باید نیازهای اولیه توسط مراقبان سلامت که در قالب تیم پزشک خانواده ایفای نقش می کنند تشخیص داده شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل توصیه سازمان جهانی بهداشت به همه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته آن است که نظام ارجاع را به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت ببینند، همانگونه که شریان اصلی خون رسان در پیکر ما کار توزیع خون رسانی را به اعضا و جوارح ما انجام می دهد، نظام ارجاع هم می تواند آن چه که باعث حفظ کالبد ساختار نظام می شود را تضمین کند.

کد خبر 3759587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha