۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۵۰۰تعاونی طی سال جاری در کشور ایجادشده است/اشتغال برای۱۲هزار نفر

۱۵۰۰تعاونی طی سال جاری در کشور ایجادشده است/اشتغال برای۱۲هزار نفر

اراک- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۰۰ تعاونی جدید در کشور تشکیل شده و پیش بینی می شود تا پایان سال سه هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ تعاونی جدید طی پنج ماه ابتدای سال جاری در کشور به بهره برداری رسیده که با فعالیت این تعداد تعاونی ۱۲ تا ۱۵هزار نفر جذب بازار کار شدند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار فرصت شغلی توسط ۱۰۰هزار شرکت تعاونی فعال در کشور ایجاد شده و امیدواریم در برنامه ششم توسعه، قوانین مرتبط با حمایت از تعاونی ها جدی تر پیگیری و اجرایی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: معتقدیم قوانین حمایتی از تعاونی ها در کشور وجود دارد اما در اجرا با مشکل روبرو است.

وی بیان داشت: در اصل ۴۴ قانون اساسی تعهدات بسیاری برای حمایت از بخش تعاون در نظر گرفته شده و در اصلاحیه قانون تعاونی کشور که در اردیبهشت ماه سال۹۳ تصویب شده پیش بینی های منطقی و اصولی برای حمایت از بخش تعاون همچون اعطای تسهیلات بانکی و تسهیلات صادراتی صورت گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: تعاونی ها در کشور می توانند در کنار بخش خصوصی و دولتی و در تعامل با آنها فعالیت خود را ادامه دهند و از تجارب یکدیگر بهره مند شوند.

کلانتری تصریح کرد: از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برای آنها ۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، یک هزار و ۱۵۰ شرکت، تعاونی هستند.

وی تصریح کرد: آمار فوق نشان می دهد که حدود ۱۵درصد از تعاونی های کشور از تسهیلات ویژه ستاد رفع موانع تولید بهره مند شده اند که رقم خوبی است.

کد خبر 3759771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha