۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس مطرح کرد؛

لزوم تحقق جایگاه واقعی تعاون درکشور/اقتصاددولتی محکوم به شکست است

لزوم تحقق جایگاه واقعی تعاون درکشور/اقتصاددولتی محکوم به شکست است

اراک- نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس شورای اسلامی گفت: طی سال های اخیر اقداماتی برای گسترش حوزه تعاون در کشور انجام شده اماکافی نیست و تارسیدن به جایگاه واقعی بخش تعاون فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی ظهر شنبه در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: جامعه امروز ایران از رکود اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری به شدت در رنج و عذاب است و خانه ای نیست که یک فرد بیکار در آن نباشد.

وی بیان اینکه حجم دولت باید کوچک شود وکارها به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها هدایت شوند، افزود: در ایران ۸۰میلیون جمعیت زندگی می کنند که از این رقم چهار میلیون نفر کارمند دولت هستند درحالی که ژاپن دارای ۱۳۰ میلیون جمعیت است و تعداد کارمندان دولت در این کشور ۴۲۰هزار نفر است.

سلیمی اظهار داشت: برای رشد و توسعه و نجات از رکود چاره کار را باید در همین تعاونی ها جستجو کرد و این نهرها و رودها باید به هم بپیوندند تا دریا شکل بگیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: امروز عمده ثروت ها در دست افراد خاص است و تعاونی ها اگر جایگاه خود را پیدا کنند در گسترش عدالت و توزیع مناسب ثروت در جامعه می توانند نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد ما نیاز به تزریق انرژی دارد، اقتصاد بیمار است این را همه می دانند وبرای رهایی از بیماری باید فرهنگ تعاونی در کشور گسترش و نهادینه شود.

سلیمی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر حدود ۸۰درصد اقتصاد کشور دولتی است که این سیستم، سیستم خوبی نیست چرا که اقتصاد دولتی در جهان امتحان خود را پس داده و هرگز موفق نبوده است، بنابراین باید فرصت های ایجاد و افزایش تعاونی ها را جدی گرفت و از آنان حمایت کرد.

کد خبر 3759816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha