۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۷

«دُرّ پارسی» منتشر شد

«دُرّ پارسی» منتشر شد

شیراز- انتشارات ارم کتاب «دُرّ پارسی» را به بازار نشر عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دُرّ پارسی» توسط گروه مولفین به چاپ رسیده و از مجموعه آثار ادبیات فارسی و تاریخ نقد ادبیات ایرانی است که از سوی انتشارات ارم به بازار نشر می آید.

بر این اساس، کتاب «دُرّ پارسی» نوشته دکتر سولماز وظفری، زهرا حیدری و الهام ولایتی با توجه به آنچه مولفین در پیشگفتار عنوان کرده اند در بخش نخست به اجمال کلیات ادبی را گنجانده اند تا مدنظر دانش پژوهان قرار گیرد. برای آنکه از ادب برون مرزی و ادبیات جهان هم به دور نماند، چند برگزیده از آثار نویسندگان و شاعران جهان در بخش پایانی قرار گرفته است.

این درحالیست که در بخش نخست این کتاب، دانش های ادبی، بخش دوم به متون نظم و نثر فارسی اختصاص یافته، بخش سوم نیز حاوی ادبیات جهان و در بخش پایانی و چهرم کتاب «دُرّ پارسی»  بر موضوع نگارش تکیه شده است.

در این بخش، ساده نویسی، بایدها و نبایدهای املایی و نگارشی، چگونه بنویسیم، علایم نشانه گذاری، خاطره نویسی، خلاصه نویسی، نامه نگاری، طنزپردازی، سفرنامه، زندیگ نامه، مقاله، گزارش و کلمه های مشابه مورد اشاره قرار گرفته است.

انتشارات ارم شیراز از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از موفق ترین ناشران استان فارس به شمار می رود. این انتشارات که مجری کتاب جامع اطلاعات پزشکی استان فارس با همکاری سازمان نظام پزشکی شیراز در سال ۹۱ بود، در سال ۹۰ با کتاب «درآمدی بر نجوم و کیهان شناسی» با ترجمه غلامرضا شاه علی برنده جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی شد.

شناسه کتاب:

عنوان: دُرّ پارسی

نویسنده: سولماز مظفری، زهرا حیدری، الهام ولایتی

موضوع: ادبیات فارسی – تاریخ و نقد

انتشارات: ارم

محل نشر: شیراز

نوبت چاپ: اول، ۱۳۹۴

تعداد صفحات: ۳۱۶ صفحه، مصور

طراح جلد: ساسان کاظمی

شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

شماره کتابشناسی ملی: ۴۰۸۰۶۲۱

شابک: ۱-۳۳-۷۸۹۷-۶۰۰-۹۷۸

کد خبر 3760628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha