۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

بسترمستعد احداث نیروگاه برق هسته‌ای باسرمایه گذاری خارجی در مرکزی

بسترمستعد احداث نیروگاه برق هسته‌ای باسرمایه گذاری خارجی در مرکزی

اراک- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به ظرفیت های استان مرکزی برای احداث نیروگاه برق هسته ای، این اقدام می تواند پس از اخذ مجوز از سوی دولت، با سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مسئولان استان مرکزی با یک گروه سرمایه گذار بلژیکی در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی همانطور که از نام آن پیدا است در مرکز کشور واقع شده و همین مساله مزیت های سرمایه گذاری را در این استان افزایش داده است.

وی افزود: این استان چهارمین استان صنعتی کشور است که صنایع بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی در آن مستقر هستند و سهم این استان از تولید ناخالص داخلی کشور، چهار درصد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: خوشبختانه در کشور ایران در حال حاضر زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و قوانین و مقررات تسهیل کننده ای برای جذب و افزایش مشارکت سرمایه گذاران خارجی تدوین شده است.

کریمی گفت: تمامی سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در ایران، توسط دولت به طور کامل تضمین می شود و سازمان سرمایه گذاری های خارجی ایران آمادگی دارد تا پیشنهادهای سرمایه گذاری خارجی را در استان بررسی، تسهیل و تضمین کند.

وی تصریح کرد: مهمترین علت تمایل دولت ایران و همچنین مسئولان استان مرکزی  به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور و استان، تامین مالی و فاینانس پروژه های سرمایه گذاری و همچنین ورود تکنولوژی های جدید به ایران است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: ما علاقمند هستیم که تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری خارجی در کشور و استان، در قالب سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی انجام پذیرد و در مقابل امکان مشارکت در سهام شرکت هایی که تاسیس می شود، برای طرف خارجی وجود دارد.

کریمی گفت: در زمینه نیروگاه سازی در ایران ظرفیت های مناسبی وجود دارد و در این زمینه خودکفا هستیم و اگر در ساخت نیروگاه تکنولوژی جدید پیشنهادی داده شود از آن استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: در زمینه نیروگاه هسته ای نیز اخیرا دولت مصوبه ای داشته که ظرفیت برق هسته ای کشور تا ۲۰هزار مگاوات افزایش یابد، البته تصویب احداث نیروگاه هسته ای با سرمایه گذاری خارجی در استان، مستلزم تصمیم گیری و تصویب دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به نماینده هیات سرمایه گذاری بلژیکی گفت: در استان مرکزی بزرگترین سایت تولید آب سنگین را در صنعت هسته ای داریم و با توجه به اینکه مطلعیم شما با حوزه سرمایه گذاری وزارت نیرو در ارتباط هستید می توانید پیشنهاد احداث نیروگاه هسته ای را به وزارت نیرو ارائه کنید.

کریمی خاطرنشان ساخت: در زمینه احداث تصفیه خانه های فاضلاب و بهره گیری از تکنولوژی های جدید نیز در استان مرکزی این تمایل از سوی مسئولان استان وجود دارد که در این حوزه سرمایه گذاری خارجی انجام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: ما در دو مورد تمایل به سرمایه گذاری خارجی مستقیم در استان داریم که یکی احداث نیروگاه ۵۰۰مگاواتی شرکت ایرالکو و دیگری احداث تصفیه خانه فاضلاب است.

وی بیان کرد: در زمینه کارخانه آندسازی شرکت ایرالکو و طرح توسعه این کارخانه با ظرفیت۳۵۰هزارتن نیز تمایل به حضور و مشارکت در سهام از سوی سرمایه گذار خارجی وجود دارد.

کد خبر 3761877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha